Loše vreme za auto industriju

Izvor: B92, 24.Okt.2008, 11:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Loše vreme za auto industriju

Frankfurt/Detroit/Pariz -- Predsednik nadzornog odbora Folksvagena i suvlasnik Poršea Ferdinand Pih kaže da automobilsku industriju očekuje težak period zbog finansijske krize u svetu.

"Niko ne može da kaže kada ćemo izaći iz krize. Moramo da se pripremimo da pređemo pustinju", rekao je Pih, ali i dodao da će na duže staze Folksvagen imati koristi od krize.

Pih je odlučno odacio ideju da vlada treba da pomogne automobilskoj industriji, na način koji >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << pomaže finansijskom sektoru.

"Mi ne želimo subvencije, nama je potrebna lojalna konkurencija", rekao je predsednik nadzornog odbora Folksvagena.

Pih nije, međutim, kritikovao projekat, koji podržava nemačka kancelarka Angela Merkel, da se podstakne kupovina ekoloških automobila.

Folksvagen je jedini od tri velika nemačka konstruktora koji je ostao relativno zaštićen od naglog slabljenja tržišta automobila. Porše, najveći akcionar Folksvagena, priprema se da sledećeg meseca preuzme kontrolu nad tom kompanijom.

Krajsler otpušta 1.825 radnika

Proizvođač automobila Krajsler je u drugom tromesečju poslovao sa gubitkom od 772,5 miliona dolara, proizilazi iz izveštaja Dajmlera.

Jedna od stavki u Dajmlerovom izveštaju je 145,5 miliona dolara gubitka od Krajslera, u kojem Dajmler ima udeo od 19,9 odsto. Krajsler svoje izveštaje objavljuje tri meseca kasnije.

Drugi vlasnik Krajslera je njujorški Serberus kapital menadžment.

Krajsler je najavio da će otpustiti 1.825 ljudi, što je šest odsto radne snage gledano po broju radnih časova koji radnici ostvaruju.

"Tržište se suočava sa do sada neviđenim previranjima, a automobilska industrija je u epohi istorijskih promena", kazao je jedan od direktora Krajslera Frank Evasišin.

On je ocenio da su mere koje treba sprovesti teške, ali neophodne za dugoročnu održivost industrije.

Škoda spustila cene, slovačkim fabrikama pomaže vlada

Prag/Bratislava - Češka fabrika automobila "Škoda auto" je prvi put u istoriji znatno spustila cene svih modela, a slovački proizvođači vozila mogu da računaju na pomoć države kako bi ublažili posledice svetske finansijske krize, izveštavaju češki i slovački mediji.

"Škoda" je snizila cene svojih automobila i do 100.000 kruna (blizu 4.000 evra), što je jasan dokaz krize u automobilskoj industriji, konstatuje praški dnevnik "Mlada fronta dnes". Kompanija je predstavila i izmenjenu verziju "oktavije", koja je 20.000 kruna jeftinija od starijeg modela.

Najveći češki proizvođač automobila, kao i većina evropskih, ratuje s recesijom u prodaji vozila, a posledica će biti zaustavljanje proizvodnje cele naredne sedmice. Za sada, "Škoda" ne otpušta radnike, ali njeni dobavljači to već uveliko čine.

Autoindustrija je, pri tome, apsolutno ključna za češku privredu, jer čini petinu bruto domaćeg proizvoda (BDP) i zapošljava stotine hiljada ljudi.

Slična je situacija i u susednoj Slovačkoj. Premijer Robert Fico obećao je da će slovačka vlada aktivno učestvovati u zaštiti evropskog tržišta od konkurencije iz trećeg sveta sa ekstremno niskim cenama, kao i da će pojednostaviti carinske procedure, što bi firmama omogućilo da jednostavnije izvoze u zemlje Afrike i Azije.

U "Folksvagen Slovakiji", "KIA motorsu" i "PSA Pežo sitroenu" ne pominju smanjenje proizvodnje, a šefovi firmi su obećali da će, po potrebi, proizvodne programe prilagoditi tako da ne bude otpuštanja radnika

Radnici "Renoa" štrajkuju zbog otpuštanja

Radnici "Reno" blokiraju od jutros prilaze fabrici automobila u Sandovilu, na zapadu zemlje, nakon što je uprava najavila zatvaranje skoro svih fabrika u Francuskoj na dve i više nedelja.

Oko 200 zaposlenih štrajkuju zbog ove mere zbog koje su prinudjeni da primaju platu umanjenu za 400 evra, kao i zbog najave o ukidanju 1.000 radnih mesta, putem "dobrovoljnih odlazaka", od 3.700 zaposlenih u ovoj fabrici, zbog loših rezultata prodaje modela "Laguna".

Komunistička partija je pozvala predsednika Nikolu Sarkozija da preuzme odgovornost kako bi sprečio socijalnu katastrofu.

Proizvođač automobila je ranije u toku dana saopštio odluku da zaustavi proizvodnju na dve i više nedelja u najvećem broju fabrika u Francuskoj i na nekoliko dana u nekim fabrikama u inostranstvu.

"Nalazimo se u periodu u kome su tržišta na putu da se sruše. Kako bi izbegli da se situacija u preduzeću naglo pogorša, neophodno je smanjiti produkciju", stoji u saopštenju za javnost "Renoa".

"Reno" je ranije saopštio da će ukinuti 2.000 radnih mesta u evropskim filijalama i 4.000 u Francuskoj.

Smenjenje proizvodnje predviđa još jedan francuski proizvodjač automobila, "Pežo Citroen" i to 30 odsto manje od predvidjenog programa, čime će biti pogođena većina njihovih evropskih fabrika.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.