Kontrola mostova kroz Pomoravlje

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 19.Avg.2018, 15:56   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kontrola mostova kroz Pomoravlje

Stanje mostova, na drumskom i železničkom Koridoru 10 kroz Pomoravlje je različito - od najsavremenijeg, na deonici nove dvokolosečne pruge Gilje - Ćuprija- Paraćin, preko Velike Morave, do onih koji su građeni pre 70 godina, ili koji su dobro uzdrmani zbog nekontrolisane eksplotacije šljunka.

Posle rušenja vijadukta u Đenovi i najave Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, za vanrednu kontrolu mostova u Srbiji, ocenjeno je da je bezbednost najkritičnija >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << kod mostova na Velikoj Moravi, jer su neplanskim vađenjem šljunka, mnogima potkopani stubovi.

Na ovom delu Velike Morave, ima oko deset šljunkara, koje prekomernim i nekontrolisanom eksploatacijom šljunka, "ugrožavaju mostove i objekte na reci" a ekolozi, ribari i poljoprivrednici, već nekoliko godina upozoravaju, da šljunkare "prekopavaju korito, menjaju tok reke, opasno naraušavaju izgled obala, korito reke je pretvoreno u kratere...".

Zbog izmene toka, ne radi ni jedina vodenica na Moravi, manastira "Zlatenac" kod Svilajnca, kažu monahinje manastira.

Na železničkoj pruzi Beograd - Niš, na ulazu u Jagodinu, vozovi prelaze preko mosta na Belici, kome se boja ne vidi od korozije, a postavljen je pre 70 godina.

Za razliku od ovog mosta, oko 12 kilometara prema Nišu, pre dve godine, na novoj deonici dvokolosecne pruge Gilje - Ćuprija- Paraćin, izgrađen je novi, za koga stručnjaci tvrde da je najbolji na pruzi Beograd - Niš.

Most su počeli graditi mostograditelji "Alpina - meterorit" a završili "Goše" iz Smederevaske Palanke i "Mostogradnje" Beograd.

Dug je 322,5 metra, raspona 52,5 metara, na šest stubova od kojih su dva u reci.

U stubove je ugrađeno 11.000 tona betona.

Čelični je i težak 2.400 tona.

Most Jagodina- Svilajnac- Despotovac, za koga se sumnja da je dobro potkopan od strane Šljunkara, izgrađen je posle Drugog svetskog rata.

Radili su ga zarobljeni vojnici Nemačke i Italije. Most je rekonstrisan 2007.godine a rdaove je izvela firma "Intermost" iz Begrada.

Most železne konstrukcije na ulazu u Ćupriju iz pravca Jagodine, uskoro bi trebao biti turistička atrakcija, izjavio je Tanjugu predsednik opštine Ninoslav Eric.

Erić, očekuje da još ove godine počne izgradnja novog savremenog na novoj lokaciji.

Most Markovac - Svilajnac, jedini, tvrde u Svilajncu, na Moravi, preko koga se odvija i železnički i drumski saobraćaj, takođe čeka zamenu.

Predsednik opštine Svilajnac Predrag Milanović izjavio je Tanjugu, da je pre osam godina, urađena sva projektna dokumentacija za novi most dužine 300 metara i zaobilaznicu od 3,5 kilometara, i čeka se finansijska pomoć države.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.