Kombi zakonom uvesti u javni prevoz

Izvor: Večernje novosti, 23.Jul.2015, 17:48   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kombi zakonom uvesti u javni prevoz

DRŽAVA treba da omogući rad kombi prevoznicima, da ih jasnim pravilima uvede u legalne tokove, da od njih naplaćuje poreze i doprinose, a da one koji se ogreše o zakon drakonski kažnjava. Jedino će tako u drumskom saobraćaju biti uveden red. Ovo je ocena ekonomskih i saobraćajnih stručnjaka povodom najave da će kombi prevoznici biti "izbrisani" sa tržišta. U Ministarstvu saobraćaja kažu za "Novosti" da zakonski okvir za obavljanje međunarodnog i unutrašnjeg prevoza putnika postoji >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << i predviđa da javni prevoz može da se obavlja isključivo autobusom: - Podsećamo da kombi kao kategorija ne postoji, već je u pitanju putničko vozilo, kapaciteta između šest i devet mesta kojim, pre svega iz razloga bezbednosti, ne može da se obavlja javni prevoz. U Hrvatskoj, koja je članica EU, dozvoljava se šatl-prevoz, ali samo od aerodroma do centra grada ili hotela. Naš zakon dozvoljava mogućnost da se međunarodni i domaći linijski i vanlinijski prevoz obavljaju i takozvanim mini-autobusima sa više od devet sedišta, tako da nema razloga da se ova mogućnost ne koristi. Umesto toga, za prevoz se koriste putnička vozila, kojima se prevoz obavlja nelegalno, što predstavlja problem pre svega sa stanovišta bezbednosti saobraćaja. Profesor Milan Vujanić, sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, podržava kombi prevoz, ali, kako kaže, moraju da postoje jasna pravila igre: - Na šest mesta na auto-putu postave se kontrole, pa ko nema dozvolu oduzima se vozilo i kraj priče. Oni ne mogu da rade dok se ta kategorija vozila do devet sedišta ne uvede zakonom u javni prevoz putnika i dok se ne utvrde svi uslovi koje prevoznik mora da ispunjava. A mora da ispunjava pre svega sve bezbednosne kriterijume. Naravno, pokazalo se da je kombi prevoz potreban, treba ga urediti zakonom, a ko se i nakon toga uhvati bez dozvole, prvo 20.000 evra kazna, a drugi put doživotna zabrana da se bavi privatnim biznisom. Prema rečima profesora Ljubodraga Savića, sa Ekonomskog fakulteta u Beogradu, država mora da ima u vidu dve stvari: - Živimo u periodu tržišne privrede kada je svaka inicijativa ljudi koji bi želeli da se bave nekim biznisom dobrodošla. Država od toga ima korist kroz zapošljavanje i kroz naplatu poreza i doprinosa. Druga stvar je da država mora da vodi računa pre svega o bezbednosti putnika. Uopšte ne treba da se obazire na to šta misle autobuski prevoznici, koji kombi vozila vide kao konkurenciju. Država mora da omogući legalan rad tim ljudima, koji imaju inicijativu. VELIKI PODRŽAVAJU MINISTARSTVO U Udruženju autobuskih prevoznika "Srbijatransport" podržavaju stav Ministarstva saobraćaja. Zakon, kaže Goran Aleksić, direktor Udruženja, mora da se poštuje. Javnim prevozom mogu da se bave putnička vozila do pet sedišta, ali samo za taksi prevoz, dok se vozila do devet sedišta koriste samo za prevoz za sopstvene potrebe.

Nastavak na Večernje novosti...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Večernje novosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Večernje novosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.