Jat ervejz: Čekajući privatizaciju

Izvor: B92, 06.Jul.2007, 12:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Jat ervejz: Čekajući privatizaciju

Beograd -- Sudbina privatizacije Jat ervejza biće poznata do kraja meseca, najavljeno iz Vlade Srbije.

Osim toga, ministar za infrastrukturu Velimir Ilić najavio je da će Agencija za privatizaciju sprovesti privatizaciju Jata u skladu s propisima i da neće biti nikakvih privilegija. "Ponuđači su poslali predloge za privatizaciju Jata i nju će obaviti Agencija za privatizaciju, po postojećim zakonima. Nijedna kompanija neće imati privilegiju", kaže on.

Nacionalnom >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << avioprevozniku stigle su mnoge ponude za privatizaciju, među kojima su najozbiljnije ponude ruskog Aeroflota i kompanije Er Indija.

Ministar Mlađan Dinkić se zalaže da odluka o privatizaciji javnih preduzeća, pa i Jata, bude doneta pre godišnjih odmora.

"Kada je usvajan program poslovanja Jata, izneo sam predlog vladi, koji je prihvaćen, da hitno bude održana sednica Komisije za restrukturiranje javnih preduzeća i da bude doneta odluka o pokretanju procesa privatizacije tog preduzeća, koja počinje izborom privatizacionog savetnika", navodi Dinkić.

"Takođe, i da se razmotre svi aspekti privatizacije Jat tehnike i drugih javnih preduzeća. Vreme nam curi, morali bismo pre godišnjih odmora da donesemo odluke o privatizaciji javnih preduzeća", kaže Dinkić.

Direktor: Strateški partner najbolji

Direktor Jat ervejza Nebojša Starčević izjavio je u emisiji Poligraf B92 da bi za tu aviokompaniju najbolji model privatizacije bio formiranje kompanije sa stratešim partnerom.

Starčević je objasnio da bi to bilo brže od prodaje preko tendera, koja bi trajala između godinu i godinu i po dana.

"To, u stvari, nije privatizacija zato što država zadržava svoj paket akcija koji ima u ovom trenutku u Jatu, a strani partner dolazi i dokapitalizuje kompaniju, daje dodatna sredstva, novu flotu, dodatnu infrastrukturu i tako se stvara zajedničko preduzeće koje ima veću vrednost", kaže Starčević.

Aviomehaničari kažu da su oči javnosti uprte u Jat baš zbog procesa predstojeće privatizacije. Zato se, kako kažu, protiv njih vodi medijska hajka zbog kvarova na avionima, iako su isti kvarovi kod svetskih aviokompanija uobičajeni.

I kompletna posada sastavljena od kapetana i pilota očekuje da nacionalna aviokompanija bude što pre privatizovana jer su, kako kažu, spremni za novog vlasnika.

Bez obzira na razlike, svi u Jatu su saglasni da privatizacija treba da se uradi pažljivo zato što ta aviokompanija pravi veliki novac.

"Dokapitalizacija nije brža"

(Aleksandar Vlahovic)

Bivši ministar za privatizaciju Aleksandar Vlahović kaže da formiranje zajedničkog preduzeća nije brži proces nego privatizacija Jata, osim ako se ne želi formiranje zajedničkog preduzeća sa unapred izabranim strateškim partnerom.

"Unapred izabrani partner bi bio pogrešan potez, imajući u vidu da bi time bile narušene javnost i konkurentnost procesa. U tom slučaju dokapitalizacije, a ako se ide na konkurentni proces, to zahteva isto toliko vremena", kaže Vlahović.

Vlahović smatra da ne treba izmišljati neke nove modele privatizacije. "Jat treba da bude obuhvaćen klasičnim načinom privatizacije, pri čemu država može da odluči da u svojoj kontroli zadrži manjinski paket akcija ako u tome vidi neku ekonomsku isplativost", kaže on.

On kaže da privatizacija Jata mora početi što pre i da se završi u najkraćem mogućem roku, "a to sigurno nije kraće od sedam meseci".

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.