Izvor: B92, 25.Apr.2020, 17:36

Goldman Saks se kladi na milenijalce

Goldman Saks se kladi na milenijalce

Njujork -- U atmosferi tržišnih turbulencija zbog koronavirusa, Goldman Saks odlučio je da se kladi na deonice kompanija koje favorizuju milenijalci.

U Goldman Saks Aset Menadžmentu takav fokus objašnjavaju jednostavnom činjenicom da karantini uvedeni širom sveta podstiču potrošače svih doba na prihvatanje tehnologije i prelazak na internet usluge.

"Svet je prisiljen da prihvata potrošačke tendencije milenijalaca i to će verovatno dovesti do ubrzanja stope >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << usvajanja te tehnologije i platforme na još značajniji način nego što smo to videli do sad", rekao je Luk Bars, šef GSAM-ovog menadžmenta fundamentalnog deoničkog portfelja klijenata u EMEA regiji, za Blumberg.

Svojim portfeljem fokusiranim na komunikacione usluge, IT i potrošačke sektore, američki fond vredan 362 miliona dolara Goldman Saks Global Milenijals Ekviti je u prošlom mesecu (do četvrtka) u američkim dolarima zaradio prinos od 25 odsto, premašivši 95 odsto svojih konkurenata. To je pomoglo fondu da smanji svoje godišnje gubitke na 4,9 odsto u odnosu na 24 odsto pre samo mesec dana, što je mnogo bolje u poređenju sa padom prinosa od 16 odsto za MSCI Ol-Kantri Vorld Indeks od početka 2020. godine, piše SEEbiz.

Širenje pandemije i posledični ekonomski zastoj u Evropi i Sjedinjenim Državama podstiču promenu ponašanja potrošača i korporacija, jer internet trgovci i platforme za video komunikacije primećuju porast broja novih korisnika, a firme šire internet prisutnost. To nudi podsticaj firmama i sektorima koji su obično povezani s mlađom generacijom ljudi u 20-ima i 30-ima, kao što su tehnologija i e-trgovina.

Menadžeri Goldmanovog fonda iskoristili su prošlogodišnju rasprodaju za kupovinu maloprodajnih deonica, uključujući luksuzna imena, kao i kineske kompanije koje imaju koristi od olakšavanja zastoja u zemlji, navodi Bars, koji je odbio da imenuje pojedinačne deonice. Oko 20 odsto portfelja posvećeno je firmama za e-trgovinu u SAD, Kini i Latinskoj Americi, dok luksuzne firme čine "samo nekoliko procenata".

Goldman Saks Global Milenijals Ekviti takođe je smanjio izloženost potrošačkim diskrecionim firmama usredsređenim na iskustva, poput restorana, putovanja i događanja, na manje od 10 odsto u portfelju, sa oko 20 odsto, rekao je Bars. Tokom ove krize, fond je održavao "razumnu" izloženost firmama koje se bave zdravljem i održivim životom, rekao je.

"Jedna od posledica ove krize biće to što će ljudi postati pažljiviji o svakodnevnom životu, ali takođe ćete verovatno videti firme koje su gurnute da budu održivije u svojim postupcima, odmičući se od plastične ambalaže ili pokušavajući da pronađu održiviji način za poboljšanje zdravlja i prehrane ", rekao je Bars.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.