Drobnjak: Mrkonjić se samo šalio

Izvor: B92, 11.Maj.2010, 13:20   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Drobnjak: Mrkonjić se samo šalio

Beograd -- Direktor Puteva Srbije Zoran Drobnjak kaže da su najave ministra infrastrukture Milutina Mrkonjića o njegovoj smeni ustvari šala i deo imidža ministra.

"Mrkonjić zna dobro koliko ja znam oko puteva i koliko Putevi Srbije rade dobro. Mislim da nije baš mislio iskreno kada je rekao da oni koji ne mogu da prate tempo treba da odustanu. To je neki njegov imidž i neka vrsta šale. Mi imamo korektnu saradnju, on radi svoj posao, ja radim svoj posao i mi moramo zajedno >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << da radimo svoj posao", tvrdi Drobnjak.

On navodi i da ne razmišlja o ostavci, kao i da ukidanje firme Koridor 10 i stvaranje nove - Koridori Srbije, koja je izdvojena iz ingerencije Puteva, ne smatra vladinom kritikom na račun sopstvenog rada, jer kaže da i nema šta da mu se zameri.

"Ukidanje ćerke firme Koridor 10 i izdvajanje Koridora Srbije iz ingirencija Puteva Srbije ne shvatam kao kritiku ili posledicu da radimo loše. Putevi Srbije dobro rade svoj posao", tvrdi Drobnjak i dodaje da je Vlada odlučila da napravi novo preduzeća zbog lakšeg praćenja izgradnje koridora.

"Vlada je odlučila da Putevi Srbije iz Koridora 10 prebace osnivački ulog od 25 miliona dinara u novu firmu Koridori Srbije koja će poslovati potpuno samostalno i raditin na izgradnji koridora 10 ka Makedoniji, Bugarskoj i Horgošu. U tu firmu preći će oko 27 ljudi iz stare kompanije, a prema najavama u novoj firmi trebalo bi da bude 40 zaposlenih", objašnjava Drobnak.

On napominje i da ni jedna evropska zemlja ne može za godinu dana da izgradi 250 kilometara auto puta koliko se očekivalo od Koridora 10.

"Izgrađeno je 47 kilometara, a moglo je da se izgradi još oko 25 - 30 kilometara. A nije urađeno jer nije bilo finansijskih sredstava, a kredit je ratifikovan tek u septembru", kaže Drobnjak.

Kasni se samo zbog komplikovanih projekata i nedostataka novca

Projekti za koridor gotovi 1. jula

Drobnjak kaže da će projekti za Koridor 10 i eksproprijacija zemljišta na celom potezu biće gotovi do 1. jula." Za dva meseca sve će biti spremno. To je bio posao Puteva Srbije i mi smo ga uradili odlično", navodi Drobnjak.

Sve veće kritike iz Vlade da radovi na Koridoru 10 i ostalim putevima kasne, nisu upereni protiv Puteva Srbije smatara direktor tog preduzeća.

"Ne vidim moju krivicu ni Puteva Srbije zašto radovi kasne. Tender za obilaznicu kog Dimitrovgrada radilo je preduzeće Koridor 10, a neder od Novog Sada do Horgoša Ministarstvo infrastrukture. Dakle Putevi Srbije nisu krivi za to kašnjenje", objašnjava Drobnjak.

On dodaje i da u više slučajeva, novac za izgradnju deonica nije povučen na vreme, a mnogi projekti bili su isuviše komplikovani. Kao primer navodi most kod Beške za koji kaže da najkomplikovaniji i najduži most u Evropi.

"Most je dugačak 2.200 metara i radi se most pored mosta, a lakše bi bilo da se gradi poseban most zbog statike. Drugo na desnoj strani Dunava pojavilo se klizište koje nije postojao kada je projektovan most, a bilo je problema i oko srednjeg raspona na mostu, odnosno da li se uradi od čelika ili betonski most. KOmplikovaniji most nije rađen u Srbiji 50 godina, a i nigde u Evropi se ne gradi veći i komplikovaniji most pa je normalno da se gradi četiri - pet godina", kaže Drobnjak.

Prvi čovek Puteva Srbije kaže i da radovi na Gazeli ne kasne, kao i da će po planu početi 20. juna i da će ako bude trebalo to preduzeće Štrabagu pozajmiti 250 miliona dinara za kupovinu čelika za obnovu Gazele, ali da će taj novac biti vraćen čim Evropska investiciona banka odobri novac toj kompaniji.

Finansijski izveštaji će biti objavljeni

Putevi Srbije važi za višegodišnjeg gubitaša. Međutim finansijski izveštaji koji bi morali da budu javno dostupni ne postoje na sajtu preduzeća, pa se ne može izvući jasan zaključak koliki su prihodi a koliki gubici firme, kolika je kreditna zaduženost, kakva su potraživanja a kakve obaveze preduzeća.

Drobnjak kaže da će narediti da se finansijski izveštaji obajve na sajt kompanije, pri čemu tvrdi i da tom preduzeću godišnje nedostaje od 200 do 250 miliona evra da bi obnavljalo puteve.

"Od 550 kilometara puta naplaćujemo putarina je 160 miliona evra i sa 25 odsto akcize na gorivo prihod je oko 300 miliona evra, što je nedovoljno za normalno poslovanje. Kad sam došao na mesto direktora dug putarima bio je oko 29,8 milijardi dinara. U međuvremenu smo uzeli kredit od tri banke i vratili veliki deo dugova. Po završnom računu ostao je dug šest milijardi u međuvreme smo vratili reprogram još 600 miliona i u ovom trenutku je dug putarima oko 5,5 milijardi dinara", kaže Drobnjak.

Drobnjak prodao akcije Preduzeća za puteve Beograd

Drobnjak kaže i da je 179 akcija u Preduzeću za puteve Beograd prodao vlasniku tog preduzeća i da je dobio 176 hiljada dinara, kao i da je u pregovorima sa domom za nezbirnutu decu iz Zvečanske kako da pokloni taj novac.

"Te akcije sam dobio kada je Preduzeće za puteve Beograd privatizovano i na te akcije nisam računao i koliko znam te akcije tri godine nisu prodate. Zakon o sukobu interesa nema logike. Kao vlasnik akcija mogao sam i nekom svom da prebacim akcije i ne bi bio u sukobu interesa. Onda bi opet mogli da me optuže da nameštam poslove tom preduzeće koje održava 850 kilometara puteva. A to i da hoću ne mogu", tvrdi Drobnjak.

Drobnjak kaže i da je 179 akcija u Preduzeću za puteve Beograd prodao vlasniku tog preduzeća i da je dobio 176 hiljada dinara, kao i da je u pregovorima sa domom za nezbirnutu decu iz Zvečanske kako da pokloni taj novac.

Nastavak na B92...






Povezane vesti

Radovi na "Gazeli" počinju 20. juna

Izvor: Mondo, 11.Maj.2010

Generalni direktor Javnog preduzeća "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak izjavio je da će svi projekti za Koridor 10 biti završeni do 1. jula i da će radovi na beogradskom mostu "Gazela" početi 20. juna.

Nastavak na Mondo...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.