Cigarete poskupljuju za 10 dinara

Izvor: Studio B, 19.Jan.2013, 12:17   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Cigarete poskupljuju za 10 dinara

Cigarete u Srbiji trebalo bi da poskupe za 10 dinara po pokalici do kraja januara zbog usklađivanja akciza, dok se, po tom osnovu, očekuju i više cene alkoholnih pića.

Sekretar Udruženja Privredne komore Srbije (PKS) za trgovinu Gordana Hašimbegović rekla je za Tanjug da vodeće duvanske industrije u Srbiji još kalkulišu, ali bi pakla cigareta mogla da poskupi za 10 dinara.

"Razlog tog povećanja je usklađivanje varijabilnog dela akcize po načinu obračuna >> Pročitaj celu vest na sajtu Studio B << za 2012.godinu. Sa povećanjem specifične akcize na cigarete do kraja 2016. i uračunatom inflacijom, poresko opterećenje cigareta kroz ovaj namet povećaće se tokom četiri godine na 69 dinara", objasnila je ona.

Hašimbegović je napomenula da su specifične akcize na cigarete već povećane 1. oktobra 2012. godine, sa 33 na 43 dinara, kada je paklica u proseku poskupela za oko 20 dinara.

Ona je napomenula da se akcize za uvozna alkoholna pića u Srbiji koriguju svake godine u februaru, tako se očekuje da će akciza sledećeg meseca biti uvećana u proseku od osam do 10 odsto.

U Ministarstvu finansija i privrede Tanjugu je rečeno da će se iznosi akcize na alkoholna pica, pivo, cigare i cigarilose uskladiti sa indeksom potrosackih cena za 2012. godinu do kraja januara 2013. godine.

Akcize na navedene proizvode biće usklađene sa godisnjim indeksom potrošačkih cena u 2012. godini koji iznosi 12,2 odsto, objasnili su u ministarstvu.

Portparol kompanije Univereksport u Novom Sadu Olivera Ćirković rekla je za Tanjug da je poslednjih nekoliko godina praksa da se u januaru menjaju akcize na cigarete i alkoholna pića pa se očekuje da će tako biti i sada ali još nema zvaničnih potvrda.

Ona je napomenula da promena akciza automatski dovodi i do promene cena tih proizvoda prema krajnjim potrošačima.

''Što se cigareta tiče njihove cene su propisane i nijedna trgovinska kuća ne može menjati cene po sopstvenom nahođenju dok su kod promena akciza na pića razlike u cenama moguće ali su često od trgovina do trgovina minimalne", rekla je Ćirkovć.

 

Nastavak na Studio B...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Studio B. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Studio B. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.