
Izvor: B92, 15.Feb.2020, 10:56 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Broj prodavaca novina smanjen za četvrtinu
Milano -- Italija je od 2009. izgubila četvrtinu prodavaca novina, pa se tako 2007. u toj zemlji prodavalo 5,5 miliona primeraka novina dnevno, a danas samo 2,2 miliona.
Pad prodaje može se pripisati usponu digitalnih medija i nezainteresovanosti mladih za štampana izdanja, ali i zbog "manjka prodajnih mesta", kaže Đuzepe Ferauto, direktor izdavačke kuće Kairo Editore.
Andrea Karbini je jedan od prodavaca štampe koji svakog dana na milanskom trgu privuče veliki >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << broj ljudi kada otvori vrata svog mobilnog kioska. Navala je tolika da će sa svojom žuto-belom trokolicom zakasniti na drugo prodajno mesto na sledećem trgu.
Među redovnim kupcima ima dosta starijih ljudi koji kažu da ne vole internet i navode da je prava kultura u knjigama i novinama. Karbini je na ideju o pokretnom kiosku došao zbog nestanka pravih.
"Pre deset godina u Milanu ih je bilo 650, a sada ih je oko 450", kaže Dijego Averna iz sindikata Cisl i naglašava da mnogi od njih "tek preživljavaju" zahvaljujući prodaji karata za javni prevoz i grickalica. Ali nije to samo milanski nego i nacionalni problem.