
Izvor: Preduzetnik.rs, 15.Feb.2016, 02:33 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Biti anoniman na LinkedInu: Da ili ne?
Kvalitetno umrežavanje ili networking nosi gotovo 80% šanse za pronalazak posla. Ostalo otpada na stručnost vas kao kandidata. LinkedIn upravo to pruža, priliku da ostavite utisak dobrog poslovnog partnera.
Sama mreža poznanstava koju izgradite i vaša stručnost dokazana radnom biografijom koju prikazujete na ovoj društvenoj mreži su odlična referenca za nove poslovne poduhvate. Zato nije slučajno što neki poslodavci pretražuju poslovne partnere anonimno, odnosno u opciji >> Pročitaj celu vest na sajtu Preduzetnik.rs << „private mode“, jer nisu sigurni da ste u tom trenutku prava osoba za neki određeni posao.
Ipak, javni pregled profila je dobar, jer na taj način ova profesionalna društvena mreža beleži rezultate pretraživanja na osnovu kojih možete videti koliko ste traženi, odnosno koliko privlačite pažnju kod potencijalnih saradnika.
Obični korisnici mogu da vide nekoliko poslednjih pregleda profila, dok premium korisnici imaju detaljan pregled svih posetilaca.
Međutim, ako ipak želite da budete anonimni dok gledate tuđi profil, aktivirajte opciju „private mode“ na svom profilu. Na taj način možete da posećujete nečiji profil a da ta osoba ne zna da ste to vi bili u pitanju.
To ćete uraditi tako što ćete u podešavanju vašeg naloga na “Account & Settings” izabrati opciju “Privacy & Settings”. Zatim, unutar opcije “Privacy Controls” izaberite stavku “Select what others see when you’ve viewed their profile”.
Nakon toga biće vam ponuđene tri opcije. Prva opcija je “Your name and headline”, druga opcija je “semi-private profile” i treća opcija je “You will be in complete private mode”. Izborom dve poslednje opcije druge osobe neće videti da ste im gledali profil.
Aktviranjem opcije „private mode“ odnosno ograničavanje postavke za javni profil, informacije o tome čiji ste profil pregledavali više puta neće biti dotupne toj osobi.
Negativno je to što potom ni vi nećete moći da vidite ko je zavirio u vaš profil. Ukoliko želite ipak da vidite ko vam je gledao profil, a takođe ne želite da drugi vide da im vi gledate radnu biografiju, moraćete s vremena na vreme da isključite opciju „private mode“.
Samim tim, postavlja se pitanje, da li je korisno da anonimno gledate tuđe profile.
Bolje je da koristite naprednije alate za pretraživanje i budite član poslovnih grupa koje vas profesionalno interesuju. Mnogo ćete lakše pronaći posao koji vas zanima ukoliko, osim imena kompanije ili osobe, upišete i vrstu industrije, lokaciju i ostale ključne riječi specifične za to što tražite.
Takođe, savetujemo da vam profil na LinkedInu ne bude samo jedna dugačka stranica teksta. Opcije na LinkedInu vam omogućavaju da odvojite delove teksta i da najbitnije informacije posebno označite i istaknete. To će olakšati preglednost vašeg profila i učiniti ga mnogo zanimljivijim.
I za kraj, podsećamo da je na LinkedIn profilu važno imati preporuke. Te preporuke ne bi smele biti zastarele i trebalo bi da budu od osoba sa određenom reputacijom, koja može verodostojno prikazati vaše posebne ili specifične veštine.
Autor: Ana Veljković