Treba da se zna ko su vlasnici medija

Izvor: Glas javnosti, Tanjug, 01.Feb.2011, 07:12   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Treba da se zna ko su vlasnici medija

PRAG - Jedan od osnovnih problema medijske scene u Srbiji je poremećeno tržište, uzburkano ekonomskom krizom, ali i nekoherentan pravni okvir, ocenila je šefica Odeljenja za medije pri Misiji Oebs u Srbiji Dragana Solomon.

"Donose se zakoni koji nisu medijski, koji su u suprotnosti sa medijskim zakonima, što dovodi do zabune. Imamo netransparentnu vlasničku strukturu. Građani Srbije treba da znaju ko su vlasnici medija koji im nude informacije", rekla je Solomonova za Slobodnu Evropu.
>> Pročitaj celu vest na sajtu Glas javnosti << />
Ističući da je na srpskoj medijskoj sceni u odnosu na 90-godine napravljen značajan pomak, ona je ukazala na probleme sa regulatornim telima, digitalizacijom i donekle sa slobodom medija i navela da se novinari konstantno žale Oebsu na pritiske.

"Imamo i nedostatak ili urušavanje profesionalnih standarda. I sama regulativa je problem", rekla je ona.

Solomon je, takođe, rekla da u Srbiji država mora da izađe iz medija. Prema njenim rečima, mediji predstavljaju izuzetno važan mehanizam demokratije u jednom društvu.

"Naše mušterije su, pre svega, građani Srbije. Nama je jako stalo da oni budu na pravi način informisani, da budu aktivniji u političkim procesima. U tome mediji imaju ključnu ulogu", dodala je Solomonova.

Ona je rekla i da, ne samo u Srbiji već i u svim zemljama u tranziciji postoje problemi sa slobodom izražavanja, ali da "te prostore osvajaju sami novinari".

Solomonova je navela i da se, prema anketi iz 2010. godine, u kojoj je ispitano oko 600 novinara i urednika u zemlji, dve trećine njih žalilo na razne vrste pritisaka, političke ili finansijske, dok je broj fizičkih napada na predstavnike medija opao u odnosu na 2008. Solomonova je istakla i da je pitanje uređivačke nezavisne politike pitanje finansiranja medija, jer ne može postojati nezavisna uređivačka politika bez nezavisne finansijske konstrukcije.

"Svetsko je pitanje da li se prodaje informacija? Da li se velike svetske kuće sve više okreću ka jeftinim zabavama, kako bi se bolje prodali i privukli građanstvo da ih gleda i sluša? To je ključno pitanje", zaključila je ona.

Nastavak na Glas javnosti...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Glas javnosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Glas javnosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.