Prioritet modernizacija železnice i Koridor 10

Izvor: S media, 29.Dec.2009, 17:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Prioritet modernizacija železnice i Koridor 10

Država Srbija obezbeđivanjem budžetskih garancija za železnicu definitivno je potvrdila svoju opredeljenost da podrži aktivnosti na celokupnoj reformi i modernizaciji železničkog saobraćaja u zemlji – rekao je generalni direktor Železnica Srbije Milovan Marković, na završnoj konferenciji za novinare o rezultatima tog preduzeća u ovoj godini.

Po rečima Markovića državne garancije omogućiće srpskim železnicama investiranje u projekte modernizacije od skoro milijardu >> Pročitaj celu vest na sajtu S media << evra. Ova sredstva će pre svega omogućiti značajnu i sveobuhvatnu modernizaciju železničkog sistema u Srbiji, a prirotet u tim projektima imaće Koridor 10 i nabavka novih voznih sredstava.

Predsednik UO Železnice Srbije Zoran Anđelković izjavio je da su zajedno sa Gradskom upravom Beograda ušli u zajednički projekat koji će u prvoj polovini naredne godine dati rezultate, kada je reč o unapređivanju saobraćaja u glavnom gradu.

- Sa Beogradom smo ugovorili realizaciju projekta unapređenje pruge takozvani levi banatski kolosek i to je dupli kolosek u tunelima koji postoje. Kao što znate na Lukoil Železničkoj stanici kod Vukovog spomenika, voz staje samo na jednoj strani, a nadamo se da će u drugoj polovini sledeće godine to biti dvokolosečna pruga – rekao je Anđelković i dodao da veruje da će se u narednih pet godina sadašnjih 3,5 miliona putnika koji se preveze Železnicama Srbije povećati na 15 miliona putnika .

Po rečima pomoćnika generalnog direktora Zorana Masala gubitak Železnica Srbije je oko 100 milijardi dinara.

- Kumulirani gubitak Železnica Srbije prema državi je negde oko 100 milijardi dinara, a od toga 850 do 900 miliona čini direktan dug prema državi", rekao je Zoran Masal, pomoćnik generalnog direktora Železnice Srbije i naglasio da je većina duga nastala iz perioda hiperinflacije devedesetih godina prošlog veka.

Čelnici Železnica Srbije izjavili su da pored projekata čija je realizacija započela u 2009. godini planiraju da u 2010. obezbede sredstva iz međunarodnih kredita za sledeće projekte.

Evropska banka za obnovu i razvoj 100 miliona evra

- 35 miliona biće iskorišćeno za nabavku kolosečnog materijala, što će omogućiti da se prepolovi broj laganih vožnji na srpskim prugama. Preostalih 65 miliona evra biće iskorišćeno za nabavku elektro lokomotiva.

Evropska investiciona banka 150 miliona evra

- modernizacija i izgradnja dvokolosečne pruge na relaciji Stara Pazova - Novi Sad za brznije do 160 kilometara na sat. Čitav ovaj projekat vredan je oko 220 miliona evra. Preostalih 70 miliona evra bi se obezbedilo iz IPA fondova.

Vlada Španije 37 miliona evra

- prioritet će biti dan nabavci još 10 novih dizel motornih garnitura, za lokalni železnički saobraćaj, kao i za modernizaciju putničkih vagona.

Vlada Nemačke 45 miliona evra

- modernizacija i elektrifikacija pruge Pančevo – Vršac – državna granica.

Vlada Ruske Federacije 600 miliona evra

- pregovori o ovom kreditu još uvek su u toku. Prioritet ima izgradnja Beogradskog železničkog čvora i stanice Beograd Centar u Prokopu, kao i pruge Valjevo – Loznica a zatim pruge Niš – Dimitrovgrad, na Koridoru 10.

Češka eksportna banka 120 miliona evra

- modernizacija pruge Niš – Dimitrovgrad, na međunarodnom Koridoru 10.

Pored toga Železnice Srbije konkurisaće i kod međunarodne železničke banke „Eurofime“ za kredit od 100 miliona švajcarskih franaka, za nabavku novih voznih sredstava.

Sanja Vajagić

Nastavak na S media...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta S media. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta S media. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.