Izvor: Blic, 12.Okt.2016, 07:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

PRODATI LIČNI PODACI PORODILJA Distributer adaptiranog mleka kupio informacije

Lični podaci porodilja iz cele Srbije, najviše iz Novog Sada, grubo su zloupotrebljeni i ustupljeni distributeru adaptiranog mleka, koji ih zasipa reklamnim materijalom.

Iako je zakonski, kao i kodeksom o marketingu zamena za majčino mleko strogo zabranjeno reklamiranje ovih proizvoda, distributer "Novalac" poslao je pisma u kojim se ohrabruje njegova upotreba. A što je najstrašnije, niko ne zna kako su došli do ličnih podataka žena koje su se porodile.

Roditelji >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << su i zaprepašteni odakle distributeru uopšte njihovi podaci, ali i zgroženi time što se propagira uzimanje zamenskog mleka, i to baš u nedelji u kojoj se obeležava dojenje kao najzdraviji način ishrane. Uz pismo dobili su i poklon, čarapice za bebe, što je takođe strogo zabranjeno.

- Kada sam ih nazvala da pitam odakle im moji podaci, rekli su mi da su otkupili bazu podataka, ne otkrivajući od koga. Možemo samo da sumnjamo i nadamo se da to nisu dale naše zdravstvene ustanove jer ja nikom svoje podatke davala nisam. Naravno, napisali su da je dojenje najbolje za bebe, ali i da se majke ne brinu ako imaju problem, jer postoji adaptirano mleko kao najbolje rešenje - ogorčena je Milena Kostić, majka četvoro dece i član Udruženja "Roditelj".

Kako dodaje naša sagovornica, ovo je svojevrsni pritisak na majke, koje su ionako zbunjene i vrlo lako odustanu od dojenja.

Tihomir Vejnović, upravnik novosadskog porodilišta "Betanija" negira bilo kakvu uključenost u zloupotrebu podataka.

- Nema šanse da smo dali našu bazu podataka. Ako je to neko uradio mimo znanja bolnice, onda je to posao za policiju. Potpisnici smo konvencije Unicefa "Prijatelji beba", gde smo se obavezali da ne reklamiramo veštačku ishranu - izjavio je Vejnović.

Rodoljub Šabić poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti, poziva porodilje da prvo pitaju distributere tog proizvoda odakle im tačno njihovi podaci.

- Moraju da provere kako su kompanije dobile te podatke, ako ne budu dobili odgovor, onda ćemo ga tražiti mi. Inače, ljudi ostavljaju svoje podatke na raznim akcijama za popuste ili kada primaju poklone, pa moraju biti obazrivi - rekao je Šabić.

"Medis Pharma": Kupili smo podatke

Danijela Haralampijeva iz firme "Medis Pharma", koja distribuira te proizvode, kaže da poslato pismo nije reklama nego samo informacija.

- To je prosto informacija, nije zgoreg da ljudi znaju i jasno je napisano da je dojenje najbolja ishrana za odojčad. Bazu podataka s informacijama porodilja legalno smo kupili od firme "Care direct", koja je delila poklone u porodilištima, a majke su tom prilikom popunjavale formulare o sebi - izjavila je ona.

Nastavak na Blic...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.