Nova kampanja za ekološku svest

Izvor: B92, 02.Feb.2009, 11:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Nova kampanja za ekološku svest

Beograd -- Srbija je zemlja u kojoj se reciklira najmanja količina smeća u odnosu na druge zemlje regiona, zbog čega se pokreće nova kampanja za podizanje ekološke svesti.

Kampanja fonda "Ekotopija" nosi naziv "Čuvam Srbiju - a ti?" i cilj joj je podizanje kolektivne svesti o zašiti životne sredine. U njoj će učešće uzeti i građani i kompanije. Savetnik za održivi razvoj potpredsednika Vlade Božidara Đelića, Srđa Popović, kaže za B92 da država igra bitnu ulogu >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << u pronalaženju načina da se zaštiti životna sredina.

Međutim, kaže on, u tom procesu su bitan, ako ne i ključan faktor sami građani.

"’Ekotopija’ je inače način da se država, mediji i preduzeća uvežu kroz nešto korisno na način na koji je to učinjeno svugde u svetu i da te firme, koje su prve korporativno odgovorne, same urade nešto”, objašnjava Popović.

"S plastičnim kesama je stvar relativno jasna. Sve druge zemlje u okruženju su manje-više krenule tim putem; jedan deo tog puta je da vi polako ali sigurno uvodite biorazgradive, dakle, kese koje se raspadaju dve ili tri godine i kao takve su neškodljive i drugi deo je da, kao u San Francisku, ukinete potpuno PVC i pređete na cegere", dodao je on.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.