Izvor: B92, 28.Apr.2010, 16:10   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Male šanse za žuti rečni taksi

Beograd -- Mali su izgledi da zaživi žuti rečni taksi, projekat koji bi znatno rasteretio saobraćajne gužve u Beogradu usled najavljene rekonstrukcije mosta "Gazela".

Od trenutka kada je najavljen, pa sve do danas, nije mnogo urađeno na realizaciji ovog projekta i startovaće samo kao eksperiment 1. maja. Uprkos predviđanju da ulicama Beograda predstoji saobraćajni kolaps, posebno na mostovima, ideja koju je pokrenuo "Žuti taksi" i koja je u početku svima delovala kao >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << odlično rešenje sada je blizu toga da se ne ostvari.

Vršilac dužnosti predsednika udruženja "Žuti taksi" Veroljub Čubrić nije zadovoljan kako teku planovi na realizaciji rečnog taksija i ogorčen je na gradsku vlast, koja, po njegovom mišljenju, nije izrazila želju da sugrađani dobiju prvi taksi te vrste na Balkanu.

„Ne postoji Pravilnik za brzi rečni prevoz, odnosno estetsko - bezbednosni pregled plovila", ukazao je Čubrić, napominjujući da se sve to mora usaglasiti sa inspekcijom, gradskom odlukom za javni prevoz, kojom treba da se odredi ko može da prevozi putnike, kojim plovilima i ko može da njima upravlja.

Čubrić, ipak, ne odustaje od te ideje, ali sa žaljenjem priznaje da trenutno sve to ide sporo i "traljavo".

Radna verzija rečnog taksi saobraćaja na nivou grada Beograda, još stoji na stolu gradskog sekretara za sabraćaj Dragoljuba Đakonovića.

"Postoji mogućnost da se njeno donošenje ubrza, zbog 'elementarne nepogode' koja Beograđanima preti, usled rekonstrukcije mosta Gazela i priključnih saobraćajnica", rekao je Đakonović.

Gradski sekretar poručuje da još nije doneta definitivna odluka i da je ta opcija otvorena, ali da se moraju sagledati svi parametri, jer kako kaže, ulaganja su velika, a efekti prilično ograničeni.

On je podsetio da je pre dve godine pokrenut projekat gradskog rečnog saobraćaja, koji je na godišnjem nivou subvencionisan iz gradskog budžeta u vrednosti od million evra.

Brodske linije R1 i R2 putnike su prevozile od Bloka 70 do Ade Ciganlije i od Brankovog mosta do Bloka 70, preko Ade Ciganlije, ali rezultati su izostali i korišćenje čamaca kao javnog prevoza nije zaživelo, objasnio je Đakonović.

„Moje lično mišljenje je, da ako na taj način razmišljamo, u projekat rečnog taksija ne bi trebalo ulaziti. Međutim, zbog problema u saobraćaju koji nam predstoje, razmišljamo o toj odluci, ali to ne znači da će ona biti prihvaćena", rekao je Đakonović.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.