Lekari nastavili  rad bez fiskalnih kasa

Izvor: Blic, 02.Jun.2009, 10:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Lekari nastavili rad bez fiskalnih kasa

Iako je fiskalizacija u zdravstvu i turizmu ozvaničena juče, većina medicinskih ustanova i turističkih agencija još nije počela da izdaje fiskalne račune građanima. I dok jedni tvrde da zaposleni ne znaju kako da koriste kase, drugi se pravdaju time da još čekaju da dobiju naručene aparate. Nejasno je, međutim, šta su čekali do sada s obzirom na to da su imali rok od dva meseca. O slabom odzivu poreskih obveznika da uvedu fiskalne račune u svoje poslovanje svedoči i podatak Poreske >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << uprave da je svega novih 1.000 obveznika od oko 12.000 uvelo fiskalne kase.

Poreska uprava je zato krenula u sveobuhvatnu akcije kontrole fiskalnih kasa koja je, kako saznajemo, sprovedena i juče, a podaci će biti naknadno saopšteni. Uprava je najavila da će, osim redovne kontrole, vršiti i posebnu kontrolu evidentiranja prometa preko fiskalnih kasa.

Među onima koji juče još nisu bili u mogućnosti da izdaju fiskalni račun bila je laboratorija „Heksalab” u Beogradu, gde su izdavali avansni račun na kome doduše postoji specifikacija troškova. U ovoj laboratoriji ističu da će fiskalne račune početi da primenjuju za pet do sedam dana.

Prvog dana od uvođenja fiskalnih računa u turističkim agencijama u Novom Sadu računi nisu izdavani jer u agencijama kažu da ne znaju šta i kako treba da zavedu u kasu. U svim agencijama tvrde da su kase nabavili, ali da ne izdaju račune.

- Imamo fiskalnu kasu, ali ne i bazu podataka jer nismo dobili prave informacije od ministarstva. U petak smo bili na sastanku u Privrednoj komori u Beogradu i ni tamo nismo dobili prave informacije. Svakako imamo želju i volju, ali problem je u tome da li u našu bazu idu samo aranžmani koje radi naša agencija ili i oni koje samo prodajemo za druge. Pored aranžmana, agencije obavljaju i druge poslove, pa su tu i avio-karte, sređivanje pasoša i druge stvari. Bazu treba da formiramo na osnovu onoga što će od nas tražiti kontrola, ali danas i narednih dana je to bukvalno nemoguće - objašnjava računovođa agencije „Modena travel” Irena Vukašinović.

Obavezno izdavanje fiskalnih računa za preglede van zdravstvenog osiguranja koji se naplaćuju započeo je i novosadski Dom zdravlja, a kažu da nije bilo nikakvih problema.

- Od jutros smo počeli sa izdavanjem fiskala kao što je i bila naša obaveza, a nije bilo nikakvih problema jer su svi pacijenti dobro obavešteni - kaže pomoćnik direktora za finansije Doma zdravlja Novi Sad Jasna Vukobratović.

Jasmina Dimitrijević, pomoćnik direktora niškog Doma zdravlja, kaže da je ova zdravstvena institucija potpisala ugovore za nabavku 200 fiskalnih kasa, koliko je potrebno nabaviti za centralu doma i sve ambulante.

- Problem je novac za kupovinu fiskalnih kasa koji moramo da nabavimo iz sopstvenih izvora, a mi toliku svotu nemamo trenutno, tako da ćemo sukcesivno nabavljati aparate. Potpisali smo ugovor sa proizvođačem čiji će radnici obučavati naše kadrove o radu na kasama - ističe Dimitrijević.

Dragana Taušanović, vlasnica turističke agencije „Gara”, kaže da je oko 90 odsto njenih kolega u Nišu nabavilo fiskalne kase.

- Skoro svi imamo fiskalnu kasu, a neki još čekaju isporuku. Naš platni promet ionako može da se prati preko priznanica koje izdajemo korisnicima, zajedno sa vaučerom, garancijom i drugim podacima - kaže Taušanović.

U kragujevačkom Kliničkom centru i Domu zdravlja, zdravstvenim stanicama i ambulantama izdavanje fiskalnih računa je počelo, ali ne i u turističkim agencijama.

Prema rečima Andree Obradović, PR Kliničkog centra, fiskalne kase uvedene su u prijemnoj službi, centralnoj laboratoriji i rendgen službi, kao i za dopunski rad.

- Pacijenti koji žele određene intervencije i dijagnostikovanje biće primljeni pre zakazanog termina van radnog vremena, u popodnevnim satima, s tim što te usluge moraju da plate iz sopstvenog džepa - kaže Obradovićeva i pojašnjava da najveća zdravstvena ustanova u Šumadiji pruža usluge za oko dva miliona stanovnika, tako da nije u stanju da ispoštuje rokove od mesec dana.

Kragujevački Dom zdravlja, prema rečima dr Gordane Damjanović, blagovremeno je nabavio fiskalne kase i već od prvog dana izdaje fiskalne račune. Međutim, u svih 20 turističkih agencija u Kragujevcu nema fiskalnih računa za plaćene usluge.

„Kompas” je za centralu i svoje poslovnice uplatio novac za fiskalne kase generacije „geneko”.

- Kako još nismo dobili fiskalne kase, nemamo obavezu da izdajemo fiskalne račune. Čim ih dobijemo, počećemo sa primenom ove mere - kaže Blagana Jaglić, šef prodaje aranžmana u ovoj agenciji.

Ona kaže da se klijenteli fiskalni isečak izdaje nakon pružene usluge. Zato su od resornog ministarstva tražili pojašnjenje da li račun mogu da izdaju i pre polaska na putovanje, ali odgovor nisu dobili. Jaglićeva kaže da se u kasu ne ukucavaju avansi koji se primaju od putnika.

Koje delatnosti su uključene

- krojači i opravka odeće

- putničke agencije i turoperatori

- zdravstvena zaštita stanovništva

- veterina

Kazne

- od 100.000 do milion dinara za pravno lice

- od 5.000 do 50.000 dinara za odgovorno lice u preduzeću

- od 50.000 do 500.000 dinara za preduzetnike

Kontrole u maju

U sprovedenim kontrolama u maju i aprilu, kojima je obuhvaćeno 689 obveznika, utvrđene su nepravilnosti u čak 44 odsto slučajeva. Pored pokretanja prekršajnog postupka, u 31 odsto slučajeva izrečena je mera zabrane obavljanja delatnosti u trajanju do 30 dana.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.