Izvor: Glas javnosti, 21.Jun.2008, 08:37 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Krajnji rok je 1. januar
SUBOTICA - Bilbordi, klima-uređaji i kutijasti natpisi firmi na fasadama, kao i reklame na drveću biće uklonjeni iz centra Subotice od 1. januara sledeće godine, dok će bankomati morati da budu ugrađeni u staklene izloge. Ovo su samo neke odredbe novog pravilnika o uređenju zaštićenog gradskog jezgra, koji je doneo Međuopštinski zavod za zaštitu spomenika kulture.
- Kod postavljanja natpisa firmi i konzolnih zaštitnih oznaka, po novoj odluci, moraju se koristiti plemeniti >> Pročitaj celu vest na sajtu Glas javnosti << metali, a maksimalne dimenzije znakova ne smeju preći 0,8 puta 0,4 metra. Mora se voditi računa o ritmu, visini postavljanja i koloritu, kako bi sve bilo uklopljeno u celinu objekta. Natpisi firmi ne smeju biti na spratnim prozorima, dok se zidne slike i mozaici, uz saglasnost Zavoda za zaštitu spomenika kulture i po dobijanju građevinske dozvole, mogu naći na zabatnim zidovima - kaže Geza Vaš, direktor Zavoda za zaštitu spomenika kulture.
U Zavodu kažu da Subotičani koriste sve mogućnosti i „rupe u zakonu“ kako bi izbegli pravila uređenja gradskog jezgra.
- Čim bude formirana Skupština opštine, verujem da će se ova tačka naći na dnevnom redu i da će naša odluka biti usvojena. Pravila jesu rigorozna i ona će se osim na zaštićeno gradsko jezgro odnositi i na određene tačke van njega. Do sada po ovom pitanju gotovo ništa nije urađeno, jer iako imamo dobru saradnju sa inspekcijom, u ovoj službi je malo ljudi, pa se pored većih problema u gradu, kao što je nelegalna gradnja, postavljanje reklama i drugih uređaja, koji estetski narušavaju izgled grada, ovo smatralo manje važnim. Od 1. decembra biće formirana dodatna ekipa komunalnih inspektora koji će se baviti samo ovim pitanjem - kaže Geza Vaš.
On dodaje da će stupanjem novog pravilnika na snagu svima biti data šansa da prilagode reklame i druge uređaje i postave ih kako predviđa novi pravilnik.
- Predlog je uradila opštinska komisija, dok je srž pravilnika urađena po mišljenju naših stručnjaka. Što se tiče bilborda, moram da kažem da je njihova osnovna namena postavljanje pored autoputeva i da im nikada nije bilo mesto u centru grada. Skloni smo da preuzimamo ideje sa zapada, ali ih na kraju ne koristimo u svrhu koja im je namenjena. Naš pravilnik ponudićemo i drugim opštinama, jer je problem nesvrsishodnih reklama svuda isti, čime se narušava estetski izgled zaštićenog gradskog jezgra - ističe Vaš.