Kragujevac nije samo grad automobila

Izvor: Politika, 16.Dec.2011, 23:16   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kragujevac nije samo grad automobila

Posle početnih poteškoća, autobusi „Vulović transporta” sa pogonom na prirodni gas sada krstare drumovima širom Srbije

Kragujevac – Nedaleko od „Fijatove“ fabrike automobila, ali bez pompe i „medijske galame“, u Kragujevcu se polako ali sigurno rađa još jedna industrija „na četiri točka“. Autobusi preduzeća „Vulović transport“ sa pogonom na prirodni gas osvojili su srpsko tržište >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << za nepune tri godine, a dobar glas pročuo se i van granica naše zemlje. Naredne godine, kako kaže Zoran Vulović, vlasnik ove kompanije, planirani su i prvi izvozni poslovi.

– Za naše autobuse zainteresovane su prevozničke firme u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Makedoniji, ali i u Poljskoj. Već učestvujemo na tenderima koji su raspisani u Rijeci, Prijedoru i Skoplju, pa, imajući u vidu kvalitet naših autobusa, očekujemo da u 2012. postanemo i izvozna firma – kaže Vulović za naš list.

Posle početnih poteškoća, koje prate svaku domaću firmu u razvoju, preduzeće „Vulović transport“ uspelo je da se nametne kao jedan od najozbiljnijih proizvođača niskopodnih gradskih autobusa. Samo ove godine privatnim gradskim prevoznicima u Beogradu isporučeno je 49 vozila, a u toku je montaža još dvadesetak autobusa u kojima će se od naredne godine, osim stanovnika prestonice, voziti i Novosađani.

– Prve autobuse isporučili smo „Beobusu“, a onda smo dobili porudžbine i drugih značajnijih beogradskih prevoznika kao što su „Una kop“, „BMB Linea“, CLC, LDM, „Ćurdić“, GSP, „Lasta“... Osim niskopodnih, u ponudi imamo i manje „midi“ autobuse, dužine osam metara, a za naše tržište spremamo i jedno iznenađenje. Reč je o komunalnom vozilu za odnošenje smeća koje, takođe, pokreće ekološko gorivo – naglašava Vulović.

Gasni autobusi „Vulović transporta“ proizvod su dugogodišnje saradnje ovog privatnog preduzeća sa beloruskim MAZ-om. Gigant iz Minska snabdeva kragujevačku fabriku školjkama, ispod kojih se nalaze najkvalitetniji motori čuvenog „Mercedesa“ i američke kompanije „Kamins“. Obe verzije zadovoljavaju evropske standarde „euro 5“ i „euro 6“.

– Nije u pitanju samo kvalitet, već i zaštita životne sredine. Štetni gasovi su svedeni na minimum, a ušteda u potrošnji goriva ide čak do 50 odsto – objašnjava naš sagovornik.

Tokom prethodne dve godine „Vulović transport“ je iskoristio državne subvencije, a u ovom preduzeću se nadaju da će Vlada Srbije i 2012. imati sluha za proizvodnju ekoloških autobusa.

– To je bio odličan potez, budući da su naši gasni autobusi, zahvaljujući subvencijama, imali 30 odsto nižu cenu, a dizelaši su bili jevtiniji 20 odsto – navodi vlasnik „Vulović transporta“.

Preduzeće trenutno zapošljava 130 radnika, a zbog povećanog obima proizvodnje u toku je konkurs za prijem još pedesetak montažera. Za 2012. planirano je proširenje kapaciteta, koji sada omogućavaju montažu sto autobusa godišnje.

Brane Kartalović

objavljeno: 17.12.2011

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.