Izvor: Politika, 16.Apr.2009, 23:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Deklaracije za čarape završile na čašama

Obaveza uvoznika je da deklariše proizvod na srpskom jeziku sa svim neophodnim elementima, navodi „Jugoinspekt” u dopisu „Politici”

Deklaracija na čašama za vino na kojoj stoji da se staklo skuplja po širini i po dužini, u stvari je etiketa koju je „Jugoinspekt” kompaniji „New Mazel tov” d. o. o. izdao za čarape. U reagovanju na juče objavljeni tekst pod naslovom „Staklene čaše koje se skupljaju posle pranja”, ova organizacija >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << za kontrolu kvaliteta navela je da je u ovom slučaju do greške došlo zbog propusta radnika preduzeća „New mazel tov” koji štampaju deklaracije i zaposlenih u magacinu koji su zaduženi za njihovo lepljenje.

– Sa ovim uvoznikom sarađujemo kod uvoza proizvoda od tekstila i kože. Naša saradnja se zasniva na kontroli kvaliteta i kvantiteta proizvoda nakon carinjenja, na osnovu čega se izdaje uverenje o kvalitetu i nacrt deklaracije. Izdata dokumentacija se isključivo odnosi na navedene proizvode u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača i naredbom o tekstilnim proizvodima koji u prometu moraju imati uverenje o kvalitetu. Tu je jasno definisano da je obaveza uvoznika da deklariše proizvod na srpskom jeziku sa svim neophodnim elementima za svaki pojedinačni artikal – navodi „Jugoinspekt”.

„Jugoinspekt” dalje kaže da je deklaraciju za bokal, sa potpisom „Jugoinspekta” Beograd, uvoznik nestručno preimenovao u nacrt deklaracije koji im je izdat za čarape (što se može zaključiti sa oznake za brojeve koji označavaju veličinu).

„U dva navrata smo u direktnom kontaktu sa odgovornima u ovoj firmi upozorili da postoje neslaganja između deklaracija koje oni lepe na proizvode i samih proizvoda”, objašnjavaju u „Jugoinspektu”.

U stalnoj rubrici „Potrošačka politika”, koju „Politika” objavljuje svakog četvrtka, da podsetimo, jučerašnja tema bili su problemi u vezi s deklarisanjem proizvoda – činjenica je da se mnogi uvoznici neodgovorno ponašaju na tržištu, a trgovci često nisu dovoljno informisani o proizvodima koje nude. Prema mišljenju ovdašnjih potrošačkih organizacija, pravilnici se moraju menjati, a kontrole na tržištu pojačati kako bi potrošači bili zaštićeni u skladu s važećim propisima.

Deklaracija predstavlja ličnu kartu proizvoda i nemar zaposlenih u lancu od proizvodnje do maloprodaje nikako ne sme biti opravdanje za ovakve slučajeve, jer čaše se zaista ne mogu skupiti, ali rizik koji nosi nepravilno deklarisanje, na primer – hrane, može dovesti do mnogo ozbiljnijih posledica.

J. Antelj

[objavljeno: 17/04/2009]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.