CROSO portal ugrozio bezbednost korisnika!

Izvor: NovaEnergija.net, 12.Jan.2017, 11:15   (ažurirano 02.Apr.2020.)

CROSO portal ugrozio bezbednost korisnika!

Nakon što je CROSO portal bio nedostupan deset dana radi pripreme nove verzije aplikacije, u ponedeljak 9. januara objavljena je nova verzija SecurityTray aplikacije koja je u sebi sadržala ozbiljan i nedopustiv bezbednosni propust, piše Goran Rakić na svom blogu.
SecurityTray aplikacija služi da uspostavi komunikaciju između sajta portala i čitača pametnih kartica, i na taj način predstavlja alternativu za ranije korišćene Java aplete ili Native Messaging ekstenzije.
>> Pročitaj celu vest na sajtu NovaEnergija.net << /> Aplikacija prvo pokreće lokalni veb servis na računaru korisnika (localhost), a zatim koristeći HTTP CORS mehanizam uspostavlja komunikaciju između sajta i aplikacije preko HTTP API-ja. Na taj način sajt može da zatraži od lokalne aplikacije da koristeći midlver i karticu u čitaču izvede operaciju elektronskog potpisivanja.
Kada se veb sajtu pristupa preko HTTPS protokola (zeleni katanac, zaštićena i šifrovana komunikacija), HTTP CORS mehanizam zahteva da i lokalni veb servis bude obezbeđen na isti način. I tu nastaje problem, koji ne postoji u slučaju kada se koriste druga pomenuta rešenja.
Svaki HTTPS sajt ili servis, pa i ovaj lokalni koji obezbeđuje SecurityTray aplikacija, zahteva dve stvari (1) par ključeva (tajni i javni), gde se tajni ključ čuva poverljivo i koristi u formiranju zaštićenog kanala i (2) SSL sertifikat u koji se ugrađuje javni ključ i kojim se dokazuje identitet sajta, odnosno veb servisa.
Oba ova dela moraju da budu dostupni instaliranoj SecurityTray aplikaciji, bilo da se generišu pri prvom pokretanju ili da su pripremljeni unapred i uključeni u instalaciju aplikacije.
O SSL sertifikatima, CROSO pre 30. 12. 2016. i 9. januara 2017, najnovijem CROSO SecurityTray čitajte dalje na ovom blogu.

Goran Rakić dodaje da ne bi dodatno komentarisao kako ovakav propust uopšte može da se dogodi i zašto kritični servisi e-uprave ne prolaze kroz dodatne provere pre nego što se neadekvatna rešenja objave korisnicima. Činjenica da servis može da bude nedostupan 10 dana radi izmena, ukazuje i na nepostojeći ili loše zamišljeni plan kontinuiteta.
Na ozbiljan propust sam morao da ukažem i početkom 2014. godine kada je portalu ePorezi Poreske uprave moglo da se pristupi bez ikakve autentikacije, zaobilazeći očitavanje podataka sa pametne kartice, prostim unošenjem JMBG osobe u čije ime se pristupa. I pored direktnog sastanka u PU za rešavanje tog problema tada bilo je trebalo znatno duže vremena koje se ne meri danima već, neverovatno, mesecima. Osim neozbiljnosti u implementaciji važnih servisa i nedovoljne kadrovske posvećenosti, uočljiv je još jedan problem. IT se često menja, objavljuju se nove verzije softvera, ispravljaju se do tada nepoznati propusti i menja preporučena praksa. Određeno rešenje e-uprave namenjeno opštoj javnosti i korisnicima koji imaju svoje računare, koje koriste na različite načine ne može da se uvede i zaboravi, već mora da se ažurira, menja i prilagođava novim okolnostima“, navodi se na blogu.
Izvor: blog.goranrakic.com

Nastavak na NovaEnergija.net...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta NovaEnergija.net. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta NovaEnergija.net. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.