Izvor: Blic, 18.Dec.2006, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Beogradski aerodrom otvoren za redovan saobraćaj

Beogradski aerodrom otvoren za redovan saobraćaj

Iako u petak i subotu nijedan avion nije sleteo ni poleteo sa surčinskog aerodroma, u tamošnjoj informativnoj službi kažu da se juče nakon 14 sati situacija normalizovala. Od planirana 104 leta, juče je, kako tvrde na aerodromu, otkazano svega sedam.

Juče su otkazana tri poletanja, za Frankfurt, Milano i Podgoricu. Na surčinski aerodrom nisu sleteli avioni iz Podgorice, Sarajeva, Skoplja i Milana. Zbog problema >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << koje je prethodnih dana prouzrokovala magla, juče je ubačeno 19 dodatnih linija kako bi što više putnika konačno stiglo do odredišta.

Avionski saobraćaj, kako kažu u informativnoj službi aerodroma, normalizovan je juče po podne.

- Trebalo bi da prođe ceo današnji dan da bi se vazdušni saobraćaj normalizovao. Najgore je to što je 'Jat ervejz' pretrpeo ogromne gubitke, zbog kojih će tražiti odštetu od aerodroma i resornog ministarstva. Uložili smo ogromna sredstva da bi naše pilote obučili za kategoriju A3, da mogu da sleću na aerodrom i kada je vidljivost 200 metara.

Sletanja pri ovoj vidljivosti na surčinskom aerodromu nisu moguća, a ovakvih problema nema ni na jednom drugom aerodromu u Evropi - naglasio je Saša Vlaisavljević, direktor zemaljskih poslova u 'Jat ervejzu'.

Na beogradskom aerodromu, na čiju neorganizovanost su se ovih dana žalili mnogi putnici, od kojih su neki tamo i prenoćili nadajući se poletanju, kažu da zbrinjavanje putnika nije njihova briga, već briga kompanije koja je kartu prodala.

- Ovih maglovitih dana, zbog vidljivosti koja je bila manja od 550 metara, sletanja na beogradski aerodrom nisu bila moguća. Iako u 'Jat ervejzu' potenciraju na tome da su svi članovi posade njihove kompanije obučeni i imaju kategoriju A3, to nije dovoljan preduslov da bi se u uslovima smanjene vidljivosti prizemljili - kažu za 'Blic' u informativnoj službi aerodroma 'Nikola Tesla' i dodaju: - Neophodno je da za tako nešto budu osposobljeni i aerodrom i avion, a ne samo kapetan.

Direktor zemaljskih poslova u 'Jat ervejzu' Saša Vlaisavljević rekao je da će ova kompanija od Ministarstva za kapitalne investicije tražiti objašnjenje za to što svetlosna signalizacija A3 nije u upotrebi na beogradskom aerodromu.

Prema rečima direktora delatnosti za saobraćaj beogradskog aerodroma Dragana Nestorovića, ta oprema je instalirana, čeka se još na dokumentaciju, a potom i na kadrove koji će je upotrebljavati i koji treba da prođu adekvatnu obuku.

A. Stevanović

Kolabirao u Atini

Zbog guste magle u petak i subotu, 60 putnika kompanije 'Olimpik' na letu za Beograd bilo je zarobljeno u bescarinskoj zoni u Atini. Oni bescarinsku zonu nisu mogli da napuste, budući da su bili u tranzitu, bez adekvatnih viza za ulazak u Grčku. Jednom putniku je pozlilo i on je prebačen u bolnicu, ali je sada dobro. Putnici su sinoć prevezeni do Beograda. Niš bez magle

Na Aerodromu 'Konstantin Veliki' u Nišu u poslednja 24 sata poleteo je i sleteo 21 avion jer je beogradski aerodrom zbog magle bio zatvoren.

Ukupno je 1.367 putnika sletelo u Niš i sa 26 autobusa prevezeno u Beograd, dok su 104 putnika bila u tranzitu. Ka Londonu, Cirihu, Frankfurtu, Parizu i Moskvi otputovalo je 220 putnika.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.