Donald Tramp najveći politički oglašivač na Facebook-u

Izvor: Advertiser-Serbia.com, 19.Jul.2018, 12:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Donald Tramp najveći politički oglašivač na Facebook-u

Predsednik Donald Tramp i njegov politički komitet od početka maja je potrošio 274.000 dolara na Facebook oglašavanje, stoji u istraživanju Univerzitea u Njujorku, koje prenosi New York Times.

Na drugom mestu je Planned Parenthood Federation of America, neprofitna organizacija koja nudi reproduktivne zdravstvene usluge – oni su potrošili oko 188.000 dolara u istom periodu.

Oglase koje je plaćao Tramp videlo je najviše >> Pročitaj celu vest na sajtu Advertiser-Serbia.com << Facebook korisnika – pregledalo ih je najmanje 37 miliona ljudi od maja ove godine. Oglase drugoplasiranog Planned Parenthooda videlo je „samo“ 24 miliona ljudi.

Istraživači Univerziteta Njujork u istraživanju su koristili podatke direktno sa Facebook-a. Naime, Facebook je od maja počeo da arhivira političke oglase u bazu podataka koja je javno dostupna, gde su imenovani oni koji su za platili za oglase. Facebook želi u bazi podataka da prikupi bilo koji oglas sa političkim sadržajem koji je usmeren prema Amerikancima. Istaživači su pretražili sve dostupne sirove podatke iz baze.

Kako bi sprečili strano uplitanje, Facebook od kupaca političkih oglasa zahteva da budu verifikovani kao državljani SAD-a ili osobe sa stalnim boravkom.

Istraživači su za New York Times izdvojili 449 najvećih potrošača na političke oglase. Od tog broja 210 bilo je levo orijenisanih grupa, 124 desno orijentisaniha a 115 politički neutralnih.

Iako politički konsultanti često tvrde kako demokrate troše puno manje od republikanaca na digitalno oglašavanje, ovo istraživanje to nije potvrdilo. Od 20 političara i njihovih političkih komiteta koji najviše troše na Facebook oglašavanje, njih 12 su demokrate, a osam republikanaci, utvrdili su istraživači.

Istraživači su takođe pronašli 43.575 slučajeva gde kupci političkig oglasa nisu imenovali sponzora – ko god je kupio oglas nije prošao Facebook-ov verifikacioni proces.

Muškarci i žene starosti od 25 do 34 godina bili su najčešće ciljana populacija za oglase, dok je najmanje oglasa bilo usmereno na korisnike mlađe od 17 i starije od 65 godina.

Izvor: Agencije
Pogledaj vesti o: Donald Tramp

Nastavak na Advertiser-Serbia.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Advertiser-Serbia.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Advertiser-Serbia.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.