Izvor: AutoBlog, 13.Avg.2013, 16:16 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Superauto Test – Dacia Dokker 1.2 TCe: Lučki radnik iz Maroka
Preuzeto sa: Superauto.rsDa je rumunska Dacia prestala da bude marka koju kupuju isključivo oni
kojima je neophodan najpristupačniji novi automobil, to je sada već više nego
očigledno, naročito nakon solidnog uspeha i na zapadnoevropskim tržištima, gde
je ponuda daleko bogatija, a prosečni životni standard takav da omogućava
kupovinu i znatno prestižnijih marki.
Poprilično pragmatični narodi zapadnih država EU, znatno su brže prebrodili
„krizu imidža“ jedne, donedavno neugledne rumunske marke, i bez ikakvog se
oklevanja ili stida, kakav se recimo, na prostorima istočne Evrope može sresti
gotovo na svakom koraku, odlučili upravo za modele marke Dacia. I dalje odlična
prodaja u slabije razvijenim državama Evrope, ali i povećana potražnja za
postojećim modelima na Zapadu, Rumunima, ili bolje reći Francuzima, nije
„udarila u glavu“, već se strategija razvoja i postepenog širenja, nezadrživo
nastavlja. Nakon osveženih modela Logan i Sandero, na red su došli i porodično
orijentisani automobili kao što su veliki sedmosed Lodgy, dok je u iščekivanju
novog Logana MCV, koji se transformisao u klasični karavan, Dacia je
predstavila i direktnu zamenu za njegovu prvu generaciju – višenamenski
automobil pod imenom Dokker, koji je moguće kupiti u putničkoj, ali i dostavnoj
„Van“ verziji, dok je na nekim tržištima već dostupan i u kvazi off-road
verziji Stepway.
Tekst i fotografije: Đorđe Pavićević
Novi rumunski automobil, mnogi u šali često nazivaju i “Afrikancem”, budući
da zapravo ne dolazi iz susedne nam Rumunije, već stiže iz Renaultovih
proizvodnih pogona u Tangeru, u Maroku, gde je ujedno i prvi put prikazan,
krajem proleća 2012. godine. Inače, samo ime najnovijeg modela iz game
rumunskog proizvođača predstavlja zapravo igru reči na engleskom jeziku, a
potiče od naziva za lučkog radnika (Dock Worker ili popularno Docker) čime se
suptilno želelo naglasiti kako je novi model idealno rešenje pristupačnog
dostavnog vozila, ne samo kada je u pitanju nosivost i prostranost, već i
varijabilnost, budući da se isporučuje i u putničkoj verziji. Baš kao i osetno
veći Lodgy, i Dokker je nasledio novi korporativni dizajn prednjeg dela vozila,
sa trapezoidnim oblicima, kojima se, objektivno gledano, zaista nema šta
ozbiljnije prigovoriti.
Kompletan članak na sajtu Superauto.rs
Pogledaj vesti o: Dacia