
Izvor: B92, 16.Maj.2012, 16:20 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Uoči TV debate, šta je odlučio žreb
Beograd -- TV debata predsedničkih kandidata Borisa Tadića i Tomislava Nikolića biće održana večeras od 20 časova, na RTS-u. To će biti njihova treća debata.
Prethodne dve su imali uoči drugog kruga predsedničkih izbora 2004. i 2008. godine.
Ova debata će trajati 90 minuta, a žrebom je odlučeno da debatu otvori Nikolić, a završnu reč poslednji da Tadić. Debata će imati >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << osam zasebnih celina odnosno tema. Svaki kandidat ima po tri minuta za odgovor na tematsko pitanje i još minut za repliku.
Teme debate su redom: vizija i budućnost Srbije spoljna politika i odnosi u regionu Kosovo i Metohija ekonomija, investicije i rešavanje problema nezaposlenosti razvoj institucija, borba protiv organizovanog kriminala i korupcije odbrana i bezbednost socijalna politika, obrazovanje i mladi evropske integracije.
Kako je Protokolom predviđeno, voditelj daje i oduzima reč kandidatima, vodi računa o redosledu i poštovanju tema i držanja dogovorenog vremena.
Svi uslovi za učesnike u debati su jednaki, svakom od učesnika u debati će biti postavljeno ukupno osam pitanja i istovetna su za oba učesnika u debati, kojima je na raspolaganju isto vreme za izlaganje, odgovore i reagovanje.
Predsednički kandidati imaju po tri minuta za odgovor za svako pitanje, a stoji im na raspolaganju još po jedan minut koji mogu iskoristiti za dopunu odgovora na pitanje, komentar izlaganja drugog kandidata i reagovanje na izlaganje drugog kandidata.
Žrebom je odredjeno da levo od voditelja u studiju bude Tadić, a desno Nikolić. Kandidati naizmenično odgovaraju na pitanja redosledom koji je utvrdjen žrebom, odnosno Nikolić, pa Tadić. Nikolić je žrebom odredjen da govori prvi i prvi ima završnu reč, a debatu će svojom završnom rečju zatvoriti Tadić.
Na kraju debate, oba predsednička kandidata imaju na raspolaganju po 90 sekundi za završnu reč, a tokom izlaganja jednog od učesnika u debati, biće aktivan samo njegov i mikrofon voditelja.
Predsednički kandidati neće govoriti izvan vremena koje im je stavljeno na raspolaganje za odgovor, komentar ili reagovanje, tokom debate neće prekidati jedan drugog i neće drugome uzimati reč i vreme za odgovor, a dužni su i da jedan drugom persiraju.
Voditelj debate ima pravo i obavezu da isključi mikrofon učesniku koji se ne pridržava pravila o redosledu i vremenu trajanja obraćanja, i ima pravo da, nakon dve javno izrečene opomene, udalji iz debate učesnika koji odbija da poštuje usvojena pravila debate.
Udaljavanje ili napuštanje predsedničke debate jednog od kandidata označava i njen kraj.
Što se tiče kandidata i njihovih saradnika, u prostorijama RTS biće najkasnije 15 minuta pre početka debate, a kandidati imaju pravo na savetničku ili stručnu ekipu do petoro saradnika.
U studio mogu da uđu samo predsednički kandidati, voditelj i tehnička i službena lica RTS-a, a članovi izbornih štabova debatu mogu da prate iz posebnih prostorija.
Susret dvojice kandidata i rukovanje pre i posle debate, navodi se u Protokolu, moguće je samo ako to žele obe strane.
Dueli predsedničkih kandidata su uobičajena stvar u zemljama razvijene demokratije. U Srbiji su tv dueli počeli 1997. godine između Zorana Lilića i Vojislava Šešelja, a Tadić i Nikolić imali su ih u dva navrata, 2004. i 2008. godine.
U tom periodu domaći političari su radili mnogo na svojoj što boljoj medijskoja promociji koja predstavlja jedan od najznačajnijih elemenata političkog i društvenog delovanja.
U nemilosrdnoj borbi za vlašću, političari pribegavaju brojnim marketinškim trikovima kako bi pridobili što veći broj pristalica.
Fotografi iz Centra za razvoj fotografije/kamerades.com pratili su njihove aktivnosti i u ovoj predizbornoj kampanji, a njihove fotografije pogledajte u našoj Galeriji.
Foto objektivi beleže sve - sudbonosne stvari, ozbiljne uloge, otvorenost i zatvorenost ka Evropi, promene i preokret koji su praćeni gestikulacijom u vidu odlučnog pogleda, spontanog razgovora sa omladinom, strogog stava poverenja, mudrog razgovora uz knjigu.
Poplava mnoštva doktrina i ideologija u predizbornoj kampanji vreba iza svakog ćoška, sa bilborda i reklama, vršeći danonoćni pritisak na potencijalne glasače. Namera „heroja" je da tih dana zaboravimo na nedaće, besparicu i nezaposlenost i da poneseni njihovim obećanjima iščekujemo novog lidera.
Pogledaj vesti o: Boris Tadić, Tomislav Nikolić