Uoči TV debate, šta je odlučio žreb

Izvor: B92, 16.Maj.2012, 16:20   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Uoči TV debate, šta je odlučio žreb

Beograd -- TV debata predsedničkih kandidata Borisa Tadića i Tomislava Nikolića biće održana večeras od 20 časova, na RTS-u. To će biti njihova treća debata.

Prethodne dve su imali uoči drugog kruga predsedničkih izbora 2004. i 2008. godine.

Ova debata će trajati 90 minuta, a žrebom je odlučeno da debatu otvori Nikolić, a završnu reč poslednji da Tadić. Debata će imati >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << osam zasebnih celina odnosno tema. Svaki kandidat ima po tri minuta za odgovor na tematsko pitanje i još minut za repliku.

Teme debate su redom: vizija i budućnost Srbije spoljna politika i odnosi u regionu Kosovo i Metohija ekonomija, investicije i rešavanje problema nezaposlenosti razvoj institucija, borba protiv organizovanog kriminala i korupcije odbrana i bezbednost socijalna politika, obrazovanje i mladi evropske integracije.

Kako je Protokolom predviđeno, voditelj daje i oduzima reč kandidatima, vodi računa o redosledu i poštovanju tema i držanja dogovorenog vremena.

Svi uslovi za učesnike u debati su jednaki, svakom od učesnika u debati će biti postavljeno ukupno osam pitanja i istovetna su za oba učesnika u debati, kojima je na raspolaganju isto vreme za izlaganje, odgovore i reagovanje.

Predsednički kandidati imaju po tri minuta za odgovor za svako pitanje, a stoji im na raspolaganju još po jedan minut koji mogu iskoristiti za dopunu odgovora na pitanje, komentar izlaganja drugog kandidata i reagovanje na izlaganje drugog kandidata.

Žrebom je odredjeno da levo od voditelja u studiju bude Tadić, a desno Nikolić. Kandidati naizmenično odgovaraju na pitanja redosledom koji je utvrdjen žrebom, odnosno Nikolić, pa Tadić. Nikolić je žrebom odredjen da govori prvi i prvi ima završnu reč, a debatu će svojom završnom rečju zatvoriti Tadić.

Na kraju debate, oba predsednička kandidata imaju na raspolaganju po 90 sekundi za završnu reč, a tokom izlaganja jednog od učesnika u debati, biće aktivan samo njegov i mikrofon voditelja.

Predsednički kandidati neće govoriti izvan vremena koje im je stavljeno na raspolaganje za odgovor, komentar ili reagovanje, tokom debate neće prekidati jedan drugog i neće drugome uzimati reč i vreme za odgovor, a dužni su i da jedan drugom persiraju.

Voditelj debate ima pravo i obavezu da isključi mikrofon učesniku koji se ne pridržava pravila o redosledu i vremenu trajanja obraćanja, i ima pravo da, nakon dve javno izrečene opomene, udalji iz debate učesnika koji odbija da poštuje usvojena pravila debate.

Udaljavanje ili napuštanje predsedničke debate jednog od kandidata označava i njen kraj.

Što se tiče kandidata i njihovih saradnika, u prostorijama RTS biće najkasnije 15 minuta pre početka debate, a kandidati imaju pravo na savetničku ili stručnu ekipu do petoro saradnika.

U studio mogu da uđu samo predsednički kandidati, voditelj i tehnička i službena lica RTS-a, a članovi izbornih štabova debatu mogu da prate iz posebnih prostorija.

Susret dvojice kandidata i rukovanje pre i posle debate, navodi se u Protokolu, moguće je samo ako to žele obe strane.

Dueli predsedničkih kandidata su uobičajena stvar u zemljama razvijene demokratije. U Srbiji su tv dueli počeli 1997. godine između Zorana Lilića i Vojislava Šešelja, a Tadić i Nikolić imali su ih u dva navrata, 2004. i 2008. godine.

U tom periodu domaći političari su radili mnogo na svojoj što boljoj medijskoja promociji koja predstavlja jedan od najznačajnijih elemenata političkog i društvenog delovanja.

U nemilosrdnoj borbi za vlašću, političari pribegavaju brojnim marketinškim trikovima kako bi pridobili što veći broj pristalica.

Fotografi iz Centra za razvoj fotografije/kamerades.com pratili su njihove aktivnosti i u ovoj predizbornoj kampanji, a njihove fotografije pogledajte u našoj Galeriji.

Foto objektivi beleže sve - sudbonosne stvari, ozbiljne uloge, otvorenost i zatvorenost ka Evropi, promene i preokret koji su praćeni gestikulacijom u vidu odlučnog pogleda, spontanog razgovora sa omladinom, strogog stava poverenja, mudrog razgovora uz knjigu.

Poplava mnoštva doktrina i ideologija u predizbornoj kampanji vreba iza svakog ćoška, sa bilborda i reklama, vršeći danonoćni pritisak na potencijalne glasače. Namera „heroja" je da tih dana zaboravimo na nedaće, besparicu i nezaposlenost i da poneseni njihovim obećanjima iščekujemo novog lidera.
Pogledaj vesti o: Boris Tadić,   Tomislav Nikolić

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.