Vraćaju pacijente po tri puta!

Izvor: Večernje novosti, 28.Sep.2016, 22:42   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Vraćaju pacijente po tri puta!

Elektronsko zakazivanje pregleda kod lekara specijaliste u prestonici i dalje nije zaživelo. Često ne može da se nađe nijedan slobodan termin nekoliko meseci NI četiri meseca od uvođenja Integrisanog zdravstvenog informacionog sistena - IZIS u beogradske domove zdravlja i bolnice, "dečje bolesti" sa početka još nisu izlečene. Pacijenti se i dalje šetaju od šaltera do šaltera, izabrani lekari gube vreme tražeći termine i specijaliste, umesto da se posvete lečenju >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << ljudi kojima je pomoć neophodna. Dešava se i da sistem "padne", kao pre nekoliko dana, kada ne preostaje ništa drugo osim da se pišu papirni uputi. Iako su saglasni da program IZIS možda u osnovi, i nije loš, izabrani lekari smatraju da je sve urađeno bez konsultacija sa strukom, odnosno sa njima koji su u svakodnevnom kontaktu sa pacijentima. Oni smatraju da oni koji su zaduženi za IZIS treba da dođu u neki dom zdravlja i vide koji su stvarni problemi sa kojima se zaposleni u domovima zdravlja svakodnevno susreću. Lekari opšte medicine ističu da preglede treba da zakazuju medicinske sestre, kako bi oni mogli da se posvete bolesnicima. - U zakazivanju pregleda kod specijalista koji rade u domovima zdravlja nema problema - kaže izabrani lekar iz jednog doma zdravlja. - Problemi su na klinikama. Ponuđeni su, recimo, termini za samo deset dana u novembru. To se brzo popuni, a za sledeći mesec ih nema. Mi onda zakažemo bez termina, uz napomenu da nije bilo datuma u ponudi. Sestre koje rade na šalterima u bolnicama, uglavnom, vraćaju pacijente kod nas. Često se dešava i da pacijenti budu vraćeni kod svog izabranog lekara bez ikakvog obajšnjenja, što stvara nervozu kod njih, ali i doktora opšte prakse. Takođe, ima pacijenata kojima su kontrolni pregledi zakazani pre uvođenja IZIS. Kada dođu po uput, što je obično nekoliko dana pre zakazanog pregleda, odgovarajući termin nije slobodan. Onda im lekari zakažu bez termina ili napišu papirni uput. Neki budu primljeni, neki vraćeni. Kako ističu naši sagovornici, domovi zdravlja su postali šalteri bolnica. Ako je potrebno zakazati više specijalističkih konsultacija, izgubi se i po 45 minuta. - Mom pacijentu je u Urgentnom centru stavljen urinarni kateter i rečeno mu je da od svog lekara uzme uput za regionalni centar - priča jedan od lekara opšte medicine. - Tri puta sam elektronski zakazivao u KBC "Dragiša Mišović", a oni su ga tri puta vraćali u dom zdravlja kod urologa, iako ni u jednom domu zdravlja nema urologa. Na kraju sam uputio pismo direktoru da pacijenta pregledaju ili ako ne mogu, da mu izdaju potvrdu, kako bi otišao kod privatnika i posle refundirao troškove. Izabrani lekari, koji su u svakodnevnom kontaktu sa pacijentima, navode da je bilo i nekoliko slučajeva da su osiguranici vraćeni sa Ortopedske klinike na Banjici. Kao razlog je navedeno da lekar koji ga je primio nije specijalista za koleno, nego za kičmu, iako se u ponudi specijalnosti vode kao ortopedi. LOZINKA ZA PRISTUPANjE IZIS Udruženje za zaštitu prava izabranih doktora opšte medicine Srbije uputilo je zahtev nadležnima da pregled kod specijaliste zakazuju medicinske sestre, jer lekari gube mnogo vremena i nemaju kad da se posvete pacijentima. Lekari opšte medicine u domovima zdravlja nemaju svoju lozinku kojom prstupaju IZIS, niti je mogu dobiti, pošto se na njihovo ime ulogovao dom zdravlja. Praktično to znači da njihovom nalogu može pristupiti neko drugi, a ne i oni.

Nastavak na Večernje novosti...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Večernje novosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Večernje novosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.