Izvor: Blic, 29.Dec.2008, 10:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Veća konkurencija, bolja usluga

Na poslednjoj sednici Skupštine grada odbornici su odlučili da se ubuduće raspisuje tender za izbor preduzeća koje će obavljati prigradski prevoz putnika. Ovaj posao je do sada bio poveren Saobraćajnom preduzeću „Lasta", ali će za njega ubuduće moći da konkurišu i drugi prevoznici. Poboljšanje konkurencije doneće bolju uslugu za putnike, kažu privatnici.

Rešenje o poveravanju delatnosti javnog prigradskog i lokalnog prevoza preduzeću "Lasta” doneto je >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << još još krajem 1989. godine. Prošlonedeljnom odlukom Skupštine grada ovo rešenje je stavljeno van snage. Direkcija za Direkcije za javni prevoz sada ima zakonsku obavezu da u narednih šest meseci raspiše tender, a u "takmičenju za linije prigradskog prevoza” moći će da učestvuju svi privatni prevoznici koji budu zadovoljili uslove.

- Lasta je isuviše kapitalna u odnosu na ostala privatna preduzeća da može da izgubi na bilo kom konkursu. Ipak, naša zakonska obaveza je da raspišemo konkurs i da ga sprovedemo. Suštinski, mislim da se ništa neće bitno promeniti i da će "Lasta” i dalje voziti na prigradskim linijama i onima koje povezuju određene opštine – kaže za "Blic” Željko Đukanović, direktor Direkcije za javni prevoz.

Zbog "snage” saobraćajnog preduzeća "Lasta”, koji je jedan od vodećih prevoznika u zemlji, za očekivati je da ono zadrži većinu linija koje sada poseduje. Drugi privatni prevoznici bi, kažu upućeni, mogli da pokrivaju mnogo manje linija od "Laste”, ali će se raspored znati tek nakon sprovođenja tendera.

Do sada je "Lasta”, sa oko 200 vozila, pokrivala najveći deo prigradskih linija, a u poslu su i preduzeća "Banbus” iz Obrenovca i "Transprodukt – bus prevoz” iz Beograda. Opravdano ili ne, zbog takve situacije govorilo se i o nekoj vrsti monopola koje "Lasta” ima u prigradskom prevozu na teritoriji Beograda.

- Može se reći da je „Lasta" u neku ruku imala monopol, ali je činjenica da ranije nije bilo mnogo zainteresovanih kompanija za tu delatnost. Raspisivanje tendera je odlična stvar i mislim da će drugi prevoznici tu videti svoj interes. Mi takođe imamo interes da širimo našu delatnost – kaže Drago Tošić, direktor grupe „Beobus" koja je trenutno uključena u sistem gradskog saobraćaja.

Iz najava raspisivanja tendera za prigradski prevoz vidi se i želja da se koliko toliko poveća konkurencija na tržištu, što je već dalo dobre rezultate na gradskom nivou. Uključivanjem više privatnih prevoznika u gradski prevoz putnicima je ponuđena raznolika usluga. Samo grupa „Beobus" je 2006. godine, ulaskom u javni gradski prevoz, putnicima na uslugu dala gotovo nove autobuse. Nakon toga uvedeni su i displeji u vozila, koji služe za bolje informisanje, a odnedavno aktivirano je i informisanje putem „blututa".

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.