Izvor: S media, 18.Mar.2010, 18:59 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Usaglašeni koraci za rekonstrukciju "Gazele"
Predstvanici Grada Beograda, Ministrastva za infrastrukturu i JP "Putevi Srbije" usaglasili su, na danas održanom sastanku, neophodne korake za rekonstrukciju mosta "Gazela", navededeno je u zajedničkom saopštenju dostavljenom Tanjugu.
Utvrdjeno je da JP "Putevi Srbije", kao potpisnik ugovora o rekonstrukciji i kao nosilac projekta, ima punu odgovornost, kao i da je neophodno da o trenutnom stanju svih delova mosta u najkraćem mogućem roku zvanično obavesti i grad Beograd >> Pročitaj celu vest na sajtu S media << i ministarstvo.
Izvodjaču radova, kompaniji "Štrabag", dat je rok od 28 dana da predloži preciznu dinamiku radova po svim fazama, što, kako se navodi, uključuje stručnu saobraćajnu analizu i predlog mera tokom neophodnih izmena u režimu saobraćaja za vreme radova.
Na sastanku je konstatovano da je veoma važno da JP "Putevi Srbije" obezbedi završetak kružnog puta i dela obilaznice oko Beograda, Sektora 5 i Sektora 6, potpuno izmeštanje teretnog i kamionskog saobraćaja iz Beograda na alternativne pravce, kao i privremeno izmeštanje carinskih terminala iz centra Beograda.
Tek po davanju saglasnosti gradske stručne saobraćajne komisije i Ministarstva za infrastrukturu moguće je pristupiti najneophodnijoj rekonstrukciji mosta, uz prethodno obezbedjenje navedenih uslova, a u cilju što manjeg ometanja saobraćaja.
Na sastanku je takodje konstatovano da je grad Beograd, iako nije ugovorna strana, izvršio sve svoje obaveze prema Evropskoj investicionoj banci, kao i da će eventualne nove na sebe preuzeti JP "Putevi Srbije" kao investitor rekonstrukcije mosta "Gazela", navodi se u saopštenju.
Gazela potpuno bezbedna
Generalni direktor Saobraćajnog instituta CIP Milutin Ignjatović izjavio je danas Tanjugu da je "Gazela" potpuno bezbedna za saobraćaj, kao i svi ostali mostovi u Beogradu.
"Svi beogradski mostovi su stari i moraju da se obnavljaju, uključujući i 'Gazelu'", rekao je Ignjatović i dodao da time ipak ne treba plašiti ljude.
On je kazao da "Gazelu" treba obnoviti, jer je sagradjena pre 40 godina, ali da nema govora o tome da će se sruštiti ukoliko to ne bude učinjeno.
"Da je 'Gazela' u tako lošem stanju i da je bezbednost gradjana stvarno ugrožena morala bi odmah da bude zatvorena za saobraćaj. Zar mislite da bi 'Gazela' bila otvorena da postoji i najmanja mogućnost da most može da počne da se ruši i da životu gradjana budu dovedeni u pitanje", upitao je Ignjatović.
Gradonačelnik Beograda Dragan Djilas juče je rekao da rekonstrukcija "Gazele" ne bi trebalo da počne dok se ne završi novi most preko Ade Ciganlije, jer će u suprotnom Beograd biti suočen sa velikim saobraćajnim problemima.
Dugoočekivana obnova "Gazele" počeće najverovatnije već sledeće nedelje i odvijaće se u četiri faze u naredna 22 meseca, najavio je 15. marta generalni direktor "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak, nakon što je to javno preduzeće sa austrijskom gradjevinskom firmom "Štrabag" potpisalo ugovor o izvodjenju radova na rekonstrukciji mosta.
Obnova obuhvata rehabilitaciju konstrukcija na levoj obali Save u ukupnoj duzini 1.384 metra i površine 17.712 metara kvadratnih, konstrukcije preko Save u ukupnoj duzini 468 metara i površine 12.884 metara kvadratnih, konstrukcija na desnoj obali Save u dužini 2.145 metara i povrsine 23.400 metara kvadratnih, kao i konstrukciji na petlji "Mostar" u duzini 463 metra i površini 5.561 metara kvadratnih.
Odbor direktora Evropske investicione banke (EIB) odobrio je 11. marta, u okviru novih uslova sporazuma, prvu isplatu od 10 miliona evra za obnovu mosta "Gazela".