Izvor: Blic, Beta, 23.Jun.2009, 10:25 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Tek svako četvrto romsko dete ide u školu
Siromaštvo romskih porodica, njihova neobaveštenost i neposedovanje ličnih dokumenata, najvažniji su razlozi zbog kojih tek svako četvrto romsko dete pohađa osnovnu ili srednju školu, a samo četiri procenta predškolsku nastavu, rečeno je na javnoj raspravi o unapređenju obrazovanja romske i druge marginalizovane dece koju su juče organizovale Opština Novi Beograd i organizacija „Sejv d čildren".
- Najbitnije je raditi sa porodicama, od toga sve počinje. >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << U tome moramo da učestvujemo svi - i predškolske ustanove i osnovne i srednje škole i Centar za socijalni rad. Saradnja tih sektora treba da se poboljša - rekla je Svetlana Vlahović, koordinaror Saveta za podršku inkluzivnom obrazovanju.
Kako bi unapredila obrazovanje romske i druge marginalizovane dece, poput dece sa invaliditetom, Opština Novi Beograd u saradnji sa organizacijom „Sejv d čildren" pokrenula je akciju kojom želi da reši najteže probleme sa kojima se ove grupe dece suočavaju u sticanju obrazovanja.
- Osnovni problemi su nedovoljna priprema romske dece pre škole, nedovoljna informativna podrška Romima, često nepostojanje lične dokumentacije kod ove kategorije stanovništva i, naravno, siromaštvo i društvena izolovanost romskih porodica - rekla je Svetlana Vlahović.
O nedovovoljnom naporu da se romske porodice informišu svedoči i činjenica da je jučerašnjoj raspravi, iako su Romi osnovna ciljna grupa akcije, prisustvovao samo jedan čovek romske nacionalnosti, koji je naglasio da o raspravi nije bio obavešten kao pojedinac, već kao član nevladine organizacije.
Sporazumom koji su potpisale prošle nedelje, Opština Novi Beograd i organizacija „Sejv d čildren" obavezale su se da sarađuju na stvaranju jednakih mogućnosti obrazovanja svoj marginalizovanoj deci na teritoriji opštine.