POVERENIK ZABRANIO PRIKUPLJANJE PODATAKA ZA BUS PLUS

Izvor: Kurir, 02.Feb.2012, 01:50   (ažurirano 02.Apr.2020.)

POVERENIK ZABRANIO PRIKUPLJANJE PODATAKA ZA BUS PLUS

Neophodno je isključivanje mogućnosti "uparivanja" podataka iz dva centra, jednog u kome se vode podaci o pretplatniku i drugog u kome se vode podaci o saobraćaju, rekao Rodoljub Šabić

BEOGRAD - Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti privremeno je zabranio društvu za marketing i usluge "Apeks solušn tehnolodži" obradu podataka o ličnosti u sistemu "Bus plus", saopštila je Služba poverenika.

Poverenik Rodoljub >> Pročitaj celu vest na sajtu Kurir << Šabić privremeno je zabranio obradu podataka konkretno serijskog i alias broja personalizovanih SMART kartica u okviru sistema za naplatu karata i upravljanje u javnom prevozu u Beogradu, takozvani "Bus plus" sistem.

Šabić je izjavio da su još u postupku prethodne provere izvođači projekta "Bus plus" bili upozoreni na sve obaveze koje proizlaze iz Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, kao i na to da će Poverenik u slučaju da zakon ne bude poštovan zabraniti obradu podataka.

Upozorenje se, kako je naveo, pre svega odnosilo na neophodnost isključivanja mogućnosti "uparivanja" podataka iz dva centra, jednog u kome se vode podaci o pretplatniku i drugog u kome se vode podaci o saobraćaju.

"Mora se, dakle, garantovati privatnost lica koja pretplatne karte koriste i isključiti mogućnost praćenja njihovog kretanja, odnosno utvrđivanja vremena putanje kretanja građana na osnovu parametara koji bi bili isti u obe baze podataka", istakao je Šabić.

Neposredno pred početak funkcionisanja "Bus plus" sistema ovlašćena lica Poverenika su u ponovljenom postupku nadzora konstatovala da po Upozorenju nije postupljeno u potpunosti, zbog čega je i doneto rešenje o privremenoj zabrani obrade određenih podataka.

"Razloge zabrane ne treba dramatizovati, ali ni potcenjivati. Dobro je što sistem "Bus plus" funkcioniše na način koji isključuje mogućnost praćenja bilo koga u realnom vremenu. Isključena je i mogućnost naknadnog rekonstruisanja putanje kretanja korisnika usluga", naveo je Šabić.

On je istakao da je, međutim, ostala mogućnost da se naknadnim lociranjem vremena i vozila koje je korišćeno zadire u privatnost odnosno vrši obrada podataka o ličnosti. Pri tome, ni jednim pravnim aktom nije utvrđena svrha te obrade, razlozi zbog kojih se može vršiti, procedura i krug lica kojima su ti podaci dostupni, dužina čuvanja tih podataka i slično.

"Sve dok ti nedostaci postoje, takvu obradu, sa stanovišta Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, čini nedopuštenom. O tome da ću doneti rešenje o privremenoj zabrani obrade podataka u jučerašnjem razgovoru obavestio sam gradonačelnika Dragana Đilasa. Mislim da je gradonačelnik u potpunosti razumeo razloge zabrane i da će preduzeti korake da se oni što pre otklone", istakao je Poverenik.

Skandal: Špijunaža u vozilima gradskog prevoza!

Nastavak na Kurir...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kurir. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kurir. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.