Izvor: Studio B, 04.Avg.2011, 14:32 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Motociklisti najugroženiji u saobraćaju
Motociklisti su najugroženiji učesnici u saobraćaju, a rizik da će poginuti u saobraćajnoj nesreći na ulicama Beograda je čak 45 odsto veći u odnosu na vozače automobila.
To je razlog zbog čega je saobraćajna policija krajem prošle godine uvela motore presretače, odnosno saobraćajne policajce, koji patroliraju na motorima bez obeležja i snimaju prekršaje. Ekipa Studija B provela je prepodne sa jednom od patrola.
Iako nemaju vidljiva obeležja, policajci >> Pročitaj celu vest na sajtu Studio B << na paklenim mašinama, koje mogu da idu čak 300 na sat pokušavaju da obuzdaju one koji ne poštuju pravila. Najveći broj njih vozi bez kacige, a ima i onih koji nepoštuju propisanu brzinu. Od početka sezone svojom ili tuđom krivicom poginulo je šest motociklista, a njih oko 150 je povređeno.
U Italiji za vozače motora, kojih ima mnogo, važi pravilo srednje trake, dok u Srbiji motociklisti voze čas levo, čas desno, nema tog pravila da je sredina za njih , kao što je to slušj za Italijane.
A da nismo Italijani, govori i podatak da Beograđani nerado nose kacigu. U poslednjih mesec dana u Beogradu je napisano oko 140 kazni samo za taj prekršaj.
O nepažnji i nepoštovanju propisa govori i statistika da u Beogradu godišnje u proseku pogine oko 20 motociklista, a šanse da će poginuti su čak 45 odsto veće u odnosu na vozače četvorotočkaša.
U komitetu za bezbednost saobraćaja ističu da je najveći uzrok velikog broja saobraćajnih nesreća u kojima učestvuju vozači dvotočkaša, činjenica da nema prave obuke, a da je jedino kaciga obavezna zaštitna oprema.
Dodatna edukacija vozača, korišćenje zaštitne opreme, uz poštovanje propisa jedini su načini da crna statistika postane prošlost. a za to će se u svakom slučaju pobrinuti presretači.