Bombe za tri sata pomeraju red vožnje GSP-a

Izvor: Politika, 23.Maj.2011, 15:43   (ažurirano 02.Apr.2020.)

"Bombe" za tri sata pomeraju red vožnje GSP-a

Lažne dojave o postavljenim bombama na mostovima dovode do kolapsa saobraćaja u centru grada. Kada dojava stigne, specijalne jedinice policije za 35 do 45 minuta proveraju svaki pedalj Gazele, Brankovog i Pančevačkog mosta. Pošto se pretraga završi, autobusima Gradskog saobraćajnog preduzeća „Beograd” na dužim trasama potrebno je čak tri sata da bi uspostavili predviđeni red vožnje.

– U poslednjih mesec dana imali smo čak tri dojave o postavljenoj bombi na Brankovom >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << mostu. Osim nerazvijene saobraćajne infrastrukture, dodatni problem je što je u toku rekonstrukcija „Gazele”, pa je prohodan jedino Stari savski most koji ima po jednu traku u oba pravca – kažu Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta.

Kada dođe do blokade mosta, jedan broj autobusa ostaje „zarobljen” u nepreglednim kolonama vozila s obe strane mosta. Pojedina vozila se nalaze na mostu i ne mogu se koristiti dok policija ne završi svoj posao.

– Tada je posao otpravnika vozila GSP-a od velikog značaja. Ukoliko se na stanici Zeleni venac pojave tri vozila, u isto vreme, recimo na liniji broj 15, tada radnik GSP-a jedno vozilo odmah pošalje na stanicu gde bi, da nije bilo zastoja, trebalo da se nalazi. Taj autobus prolazi stanice ne stajući i prve putnike primi kod hotela „Jugoslavija”. Na taj način se polako uspostavlja red vožnje – kažu u GSP.

Oni kažu da je najveći problem bio kada je prijavljena postavljena bomba na Pančevačkom mostu, jer za sada nema alternativnih pravaca od Karaburme do Ovče, Borče ili Koteža.

– Tada smo prinuđeni da čekamo da most bude kompletno pregledan, jer nema drugih mostova preko Dunava u blizini – kaže dispečer.

Osim saobraćajnih gužvi i lažnih dojava, jedan od razloga zašto autobusi, tramvaji ili trolejbusi ne voze po redu vožnje je nedogovornost dežurnih otpravnika.

– Nije logično da se dva vozila pošalju u isto vreme, jer će u tom slučaju jedno biti krcato putnicima, a drugo koje ide svega minut, dva kasnije će biti poluprazno. Problem je što na pojedinim mestima kao što su Batajnica ili Zemun polje nemamo otpravnika i tu su obično primedbe putnika najčešće – kaže dispečer GSP-a.

Jedan od razloga zašto se vozila GSP-a ne pridržavaju reda vožnje su želje vozača da izađu u susret pojedinim putnicama.

– Kada vozač sačeka putnika koji je trčao da stigne u autobus izgubi se bar minut. I neka se to ponovi još koji put, na trasama gde je interval vozila četiri minuta, drugi autobus na istoj liniji ga je već stigao i dolazi do problema – zaključio je dežurni dispečer GSP-a.

D. Spalović

objavljeno: 23.05.2011.

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.