Izvor: Blic, 18.Mar.2008, 12:37 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Bez potpisa na finalni sporazuma za „Prokop“
Uprkos najavama, finalni sporazum između „Energoprojekta" i „Železnica Srbije" o izgradnji stanice „Prokop" juče nije potpisan. Razlog su „tehnički detalji" koji treba da budu „usaglašeni sa Gradom". Novo potpisivanje zakazano je za ponedeljak, 24. mart.
Početak kraja izgradnje „najmodernije železničke stanice u jugoistočnoj Evropi" tako se, po ko zna koji put, odlaže.
Ugovor sa „Energoprojektom" trebalo je da bude potpisan >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << još krajem prošle godine, a radovi da počnu ovog proleća.
- Do potpisivanja ugovora sa „Energoprojektom" će sigurno doći, na usaglašavanju se intenzivno radi i očekujem da sve bude završeno do ponedeljka, 24. marta - rekao je za „Blic" Milanko Šarančić, direktor „Železnica Srbije".
Skoro dve godine od završetka međunarodnog tendera za izgradnju stanice „Prokop" (jun 2006. godine), zapuštena zgrada staničnih perona i dalje stoji nezavršena i propada.
Godinu i po dana izgubljeno je u neuspešnim razgovorima sa mađarskom firmom „Trigranit", pobednicom tendera. Najveći deo tog vremena protekao je u čekanju da se u Srbiji završe parlamentarni izbori, da se formira Vlada, i da se tadašnje Ministarstvo za kapitalne investicije (sadašnje Ministarstvo za infrastukturu, nadležno za „Prokop") podeli na dva ministarstva. Konačno, interesi nisu usaglašeni i „Železnice" su prošle godine u avgustu mesecu posao ponudile drugoplasiranom „Energoprojektu".
Na prostoru buduće železničke stanice „Prokop", kako je prvobitno planirano, treba da se završi deset koloseka i oko njih još 10.000 kvadrata poslovnog prostora, dok se na betonskoj ploči iznad koloseka planira 128.000 kvadrata poslovnog prostora. Vrednost investicije u prvu fazu završetka „Prokopa" je, prema najnovijim procenama, oko 200 miliona evra.
„Železnica Srbije", u drugoj fazi u kompleksu „Prokopa" planira izgradnju dodatnih 150.000 do 170.000 kvadrata poslovnog prostora.
Čeka i Savski amfiteatar
Izmeštanjem sadašnje Glavne železničke stanice u „Prokop", oslobodio bi se Savski amfiteatar, 80 hektara najekskluzivnijeg zemljišta u centru Beograda. Za ovu lokaciju vlada veliko interesovanje stranih investitora, a procenjuje se da ta investicija, kad se ukloni železnička infrastruktura, može da premaši pet milijardi evra.