Beograd konačno silazi na reke!

Izvor: Večernje novosti, 16.Nov.2017, 23:43   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Beograd konačno silazi na reke!

Sledećeg leta počinje uređenje Karađorđeve ulice i šetališta uz Savu. Tramvajske šine pomeraju se ka obali, kao i ulica. Železnička pruga oko Kalemegdana biće izmeštena krajem 2018. godine PRELEPA, ali zapuštena Karađorđeva ulica sledećeg leta počeće da se uređuje. Rekonstrukcija će imati dve faze, a radovi bi trebalo da traju oko 180 dana, otkriva, za "Novosti", Milutin Folić, gradski arhitekta.- Centar Beograda sa pešačkom zonom konačno se spušta na >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << dve velike reke. Jedan koridor ide od Kalemegdana, preko nove pasarele kod Beton hale. Drugi prilaz biće od Sava promenade, preko rekonstruisane Karađorđeve ulice - priča Folić, dok na tek urađenim skicama pokazuje kako će izgledati budući front starog jezgra prestonice prema obali Save.PROČITAJTE JOŠ: Kapija Beograda u vizantijskoplavojGradski arhitekta podseća da je Karađorđeva decenijama bila ruglo Beograda.- Počeli smo da je uređujemo tako što smo obnovili fasade. Sada hoćemo da sredimo kolovoz koji je pun rupa. Stara železnička pruga oko Kalemegdana biće izmeštena krajem 2018. godine. Železnički tunel će postati prostor za javne, kulturno-umetničke i komercijalne sadržaje - priča Milutin Folić.Mračan park uz pristanište biće urađen po svetskim standardima, a mračna ulica od Brankovog mosta do Kalemegdana, dobiće novo, jače javno osvetljenje. Tramvajske šine pomeraju se ka reci, kao i kompletna ulica. Planirano je da trotoari pored zgrada budu prošireni od četiri do pet metara, popločani granitnim pločama, kao i da se ožive lokali u prizemlju zgrada, koji su sada prazni.Na strani uz Kosančićev venac biće drvored. Baštice se popločavaju kamenim kockama. A Grad će iz svojih sredstava nastaviti obnovu fasada.Folić podseća na turistički značaj uređenja Karađorđeve jer svi strani turisti koji kruzerima dođu u Beograd, prvi utisak o našem gradu stiču u kvartu oko pristaništa.Prilikom rekonstrukcije vodiće se računa da turistički autobusi imaju svoj kutak. Oni će imati rezervisana parking mesta uz ulicu.- Šetalište uz Savu biće oslobođeno saobraćaja. Proširiće se kapaciteti za dvotočkaše. Naime, povezaćemo postojeće biciklističke staze na pristaništu sa onom koja treba da se izgradi duž Crnogorske ulice. Postavićemo nove klupe, dečje igralište, prostor za skulpture, a Spomenik lučkom radniku biće premešten na poziciju na kojoj će biti vidljiviji, na pravcu silaza sa velikih stepenica na reku - zaključuje Folić.PROČITAJTE JOŠ: Komunalna policija napunila kasu na tuđoj muci!U skladu sa već usvojenim prostornim planom projekta "Beograd na vodi", desna saobraćajna traka, koja obilazi stub Brankovog mosta, postaće dvosmerna saobraćajnica produžena ka Savskom amfiteatru. Projekat: Karađorđevom na obaluUREĐUJU I ZELENE POVRŠINEUZ rekonstrukciju Karađorđeve ulice obuhvaćeno je i uređenje javnih zelenih prostora uz reku. Projekat takođe obuhvata i uređenje platoa ispred velikog stepeništa i njegovo dalje povezivanje sa Savskim šetalištem.Funkcionalan izgled kvarta koji se graniči sa Pristaništem, Kalemegdanom, Kosančićevim vencem i "Beogradom na vodi", osmislio je poznati arhitekta Boris Podreka.Projekat: Karađorđevom na obalu

Nastavak na Večernje novosti...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Večernje novosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Večernje novosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.