Izvor: Glas javnosti, Beta, 18.Jan.2010, 07:45 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Bela tehnika na crnoj listi
Reklamacije kupaca najčešće odnose na kvalitet frižidera, šporeta, veš-mašina, televizora i kompjutera, saopštila je Tržišna inspekcija Beograda. Čak 3.600 prijava potrošača u prestonici odnosilo se na kvalitet bele tehnike i aparata za domaćinstvo.
Prema rečima šefa odeljenja za zaštitu potrošača Nade Đorđević, u najvećem broju slučajeva žalba se rešava poravnanjem i prodavci se trude da zadovolje potrošača, kad je prigovor osnovan. Ona je navela da, ukoliko >> Pročitaj celu vest na sajtu Glas javnosti << je prigovor opravdan, kupac ima pravo da za kupljenu robu traži povraćaj novca ili da je zameni za neku drugu robu.
Đorđevićeva je kazala da je veliki problem za Tržišnu inspekciju to što građani koriste zanatske usluge, čije reklame nalaze na flajerima u poštanskim sandučićima ili su izlepljene po drugim mestima.
- Ti brojevi telefona se menjanju i ne možemo stupiti u kontakt s pružaocem usluge kako bismo izvršili reklamaciju - rekla je Đorđevićeva i dodala da se potrošači uglavnom žale na kvalitet urađenog posla i cenu usluge koja im je naplaćena.
Ona je apelovala na građane da koriste proverene informacije ili usluge koje se oglašavaju u sredstvima javnog informisanja, jer se sa tako može stupiti u kontakt s pružaocem usluge.
U Tržišnoj inspekciji navode da je u toku izrada novog zakona o zaštiti potrošača, koji će više štititi prava kupaca i doprineti većoj odgovornosti prodavaca.