Izvor: B92, 27.Maj.2020, 10:02
Svetska premijera: Zablistao redizajnirani BMW Serije 5 FOTO
BMW je objavio zvanične fotografije i tehničke detalje osvežene "petice".
Mesec dana nakon što su na Internet dospele prve fotografije restilizovane Serije 5, BMW je održao online premijeru ovog modela.
Javnosti su predstavljene i limuzinska i karavan verzija, a oba vozila su osim kozmetičkih promena pretrpela i tehnološka unapređenja motorizacije, kako bi bila konkurenta najvećim >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << rivalima - Audiju A6 i Mercedesu E klase.
Kada je reč o dizajnu spoljašnjosti, model za 2021. donio je nove standardne adaptivne LED farove, koji su nešto tanji nego pre i imaju inkorporirana LED dnevna svetla u vidu dva položena slova "L".
Kao kod mnogih savremenih modela, ona služe i kao pokazivači pravca, kada prilikom skretanja belu svetlost menja narandžasta.
BMW je pozadi diskretno preoblikovao stop svetla a tu su i novi trapezoidni izduvi.
M Sport paket opreme dolazi sa novim branicima, uvećanim prednjim usmerivačima vazduha, malim spojlerom na poklopcu prtljažnika i restilizovanim zadnjim difuzorom.
Promene u enterijeru su minimalne. Sve verzije nove "petice" opremljene su BMW-ovim iDrive 7 multimedijalnim sistemom sa 12,3-inčnim digitalnim ekranom.
Sistem uključuje i navigaciju, kao i Apple CarPlay i Android Auto funkcije za povezivanje sa smartfon uređaijma.
Digitalizacija obuhvata i instrument tablu gde se nalazi još jedan 12,3 inčni displej.
Motorizacija BMW-a Serije 5 za 2021. unapređena je uvođenjem 48-voltnog "blagog hibridnog sistema" u gotovo sve benzinske i dizel verzije, a tu su i dva "plug-in" hibrida.
Bazični model 520i ima 4-cilindarski 2.0 benzinski motor sa 184 KS (135 kW) i 290 Nm, a uparen je sa 8-stepenim Steptronic automatikom.
Sledi 530i sa motorom iste zapremine, ali veće snage - 252 KS (185 kW) i 350 Nm. Menjač je takođe isti kao kod osnovnog modela, a kupcima je na raspolaganju i verzija sa xDrive pogonom na sva 4 točka.
BMW 540i je opremljen 3.0-litarskim 6-cilindrašem sa 333 KS (245 kW) i 450 Nm. Snaga se prenosi na zadnje ili sva 4 točka (xDrive) putem 8-brzinskom automatskog menjača.
U vrhu ponude je BMW M550i xDrive koji dobija snagu od 4.4 V8 agregata sa 530 KS (390 kW) i 750 Nm. Menjač je takođe 8-stepeni Steptronic.
Što se dizelaša tiče, ponudu otvara 520d sa 2.0 motorom od 190 KS (140 kW) i 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta.
Osim standardne verzije sa zadnjim pogonom, kupcima je na raspolaganju i xDrive.
Sledeći po redu je BMW 530d čiji 3.0-litarski agregat sa 6 cilindara isporučuje 286 KS (210 kW) i 650 Nm. I ovaj model se može po želji naručiti sa pogonom na sva 4 točka.
Najjači dizelaš je 540d xDrive sa 3.0 motorom sa 6 cilindara koji proizvodi 340 KS (250 kW) i 700 Nm.
Svi dizelaši za prenos snage koriste pomenuti 8-stepeni automatski menjač.
Osnovni "plug-in" hibridni model je 530e koji se sastoji od benzinca sa 184 KS i 300 Nm i elektromotora od 109 KS (80 kW) i 265 Nm. Ukupna kombinovana snaga hibridnog sistema iznosi 292 KS (215 kW), a obrtni moment 420 Nm.
Ako se vozi isključivo na struju, automobil može da pređe 60-ak km, a u električnom režimu vožnje maksimalna brzina ograničena je na 140 km/h.
BMW 530e je dostupan i u varijanti sa xDrive pogonom na sva 4 točka.
Na kraju, tu je i još jedna "plug-in" hibrid, 545e xDrive, sa 6-cilindarskim 3.0 benzincem od 286 KS (210 kW) i 450 Nm, kome takođe pomaže elektromotor od 109 KS (80 kW) i 265 Nm.
Ukupna kombinovana snaga ove verzije je 394 KS (290 kW), a maksimalni obrtni moment 600 Nm.
I ovaj automobil se može voziti do 60 km u čisto električnom režimu vožnje, uz limitiranu maksimalnu brzinu na 140 km/h. Oba "plug-in" hibrida za prenos snage koriste 8-brzinski Steptronic.