
Bmv je osnovan 7. marta 1916. godine u vreme Prvog svetskog rata, a prvi novac je zarađen proizvodnjom motora.
Mnogi misle da simbol propelera na logou zapravo datira iz vremena kada je Bmv proizvodio avionske motore. Ipak boje koje se nalaze na poznatoj znački su bavarske nacionalne boje u formi preuzetoj sa logoa Rapp kompanije. Ime B Motoren Verke je usvojena godinu dana kasnije, zajedno sa slavnim grbom sa belim elisama koje se okreću na nebu.
Prvi samostalni model bio je Bmv 3,20. Bmv je nemački proizvođač automobila, motora, i bicikala sa sedištem u Minhenu, rani početak kompanije se nije zasnivao na automobilima, već na motorima za avione, među kojima je najpoznatiji bio V12 za Austro daimler, koji je korišćen u mnogim avionima tokom Prvog svetskog rata. T
Tokom 1917. godine Karl Rapp je napustio firmu koju je osnovao i kompanija je postala Baj Motoren Verke Gmbh ili skraćeno Bmv. Nemačkoj kao poraženoj državi posle rata 1918. godine nije bilo dozvoljeno da nastavi proizvodnju aviona, pa se Bmv okrenuo proizvodnji motora. Prvi proizvod je pokrenut 1923. godine, dok su automobili usledili pet godina kasnije, kada je Bmv kupio malu firmu Diksi koja je prodavala svoje verzije Austin sevena.
Do 1933. godine Bmv je proizvodio automobile sa sopstvenim dizajnom, koji su bili veliki i skupi. Posebno se istakao model 328, koji je dominirao u raznim klasama širom Evrope, sve dok Drugi svetski rat nije zaustavio njegovu proizvodnju 1939. godine. Tokom rata Bmv se opet okrenuo vojnoj proizvodnji, da bi bila stopirana 1945. godine kada su amerikanci i britanci preuzeli kompaniju. Novi predsednik Bmv Kurt Donat dobija dozvolu za proizvodnju motora, dok su automobili pokrenuti četiri godine kasnije. Period pedesetih godina prošlog veka je bio težak za Bmv, pa se njihovi proizvodi nisu prodavali u velikim ciframa.
U tom periodu kompanija je imala gubitke, proizvodila je automobile u takozvanoj 500 ponudi koja je imala 501 sedan, 503 kupe, i 507 rodster. Zbog velike cene sva tri modela su koštala previše da bi napravili razliku na tržištu, od oporavka od rata kupovina nije išla. Predsednik kompanije Donat je pokušao da privuče novac i kupce sa Isetta mikroautomobilom pod licencom italijanskog Iso a uskoro je usledio veći 700. Veliki rival Daimler Benz je bio zainteresovan da kupi Bmv, ali tokom 1960. godine braća Herbert i Harald Kvant preuzimaju većinske akcije kompanije. Njih dvojica su na čelna mesta postavili svoje ljude i Nova klasa je napravljena koja je postala najbolji model kompanije. Neue Klasse je počela sa prodajom od 9.425 maraka, u jeftinoj kategoriji.
Do 1969. godine Neue Klasse je stabilizovao situaciju u kompaniji i Bmv odlučuje da ne želi da se takmiči sa Fordom, Opelom i Volksvagenom, već je cilj da kompanija ima proizvod za koji kupci neće žaliti da plate veću cenu. Tako nešto nije do tada bio Bmv stil, iako je Neue Klasse sedan bio praktičan automobil, on se svakako nije mogao pohvaliti lepim dizajnom. Bmv se takođe nije mogao pohvaliti ni egzotičnim proizvodima, i konačna odluka je pala da se kompanija koncentriše na ukrase i uređenja. Znajući da ništa ne može da podigne imidž sportskih automobila kao uspesi na stazama, Bmv je doneo odluku da se oproba u sportu. Rani pokušaji da sa malom kompanijom Alpina stignu uspesi nisu protekli dobro, a onda je u maju 1972. godine debitovao 3.0 CSL i u potpunosti promenio standarde. E9 će opstati u proizvodnji sve do kraja 1975. Godine, do kada će biti prodato 13.696 primeraka sa rednim četvorocilindarskim motorom i 30.546 primeraka sa rednim šestakom. Od navedenog hiljadu primeraka su bili retki CSL modeli. Zamena će stići u vidu serije 6, koja će takođe imati mnogo uspeha na tržištu, koja se proizvodi i danas.
Bmv je trenutno najveći proizvođač premijum automobila na svetu, a svoju imperiju je stvorio kroz krilaticu ultimativna vozačka mašina. Kupci vole podatak i kvalitet da Bmv u poslednjih pedeset godina izbacuje samo pobednike i da ne poznaje neuspeh, a sve je počelo sa E9. Kompanija sa sedištem u Minhenu je uknjižila profit od 1,95 milijardi evra na prihode od 25 milijardi evra, predsednik Bmv Harald Kruger je izjavio da rezultat kompanije predstavlja novi rekord što otvara put za ostvarenje poslovnih ciljeva u celoj 2016. godini. Prodaja tri marke automobila Bmv, Minija, i Rols Rojsa je skočila za 5,7 odsto od aprila do juna na 605.534 vozila.
To je donelo profit iz poslovanja od 2,7 milijarde evra, što je osam procenata više nego u istom kvartalu prošle godine, kompanija je jedna od vodećih u svetu, cilj je ostvaren da se automobili Bmv prodaju u celom svetu svake godine sve više.
BMW M4 GT3 EVO: spoj motosporta, gejminga i anime
BMW je spojio motorsport, gejming i anime u jednoj izložbi. U centru pažnje je fizički primerak BMW M4 GT3 EVO koji je prethodno predstavljen u igrama Fortnite i Rocket League. Izložba u BMW Welt traje od 20. decembra do 11. januara i nudi posetiocima mogućnost fotografisanja sa automobilom koji je prešao iz virtuelnog u stvarni svet.Šta je izloženoNa izložbi je BMW M4 GT3 EVO obojen u livery inspirisan kostimom glavnog junaka iz anime serije BLEACH, Ichiga Kurosakija. Pored automobila,...
Izvor: AutoBlog, 22.Dec.2025, 16:00
BMW u Minhenu spreman za proizvodnju Neue klasse modela
Fabrika BMW-a u Minhenu je uspešno završila provere nove proizvodne opreme i spremna je za proizvodnju sledeće generacije vozila. Sva proizvodna oprema je instalirana u novi pogon karoserije i montažnu liniju, a funkcionalne provere su uspešno završene.Tokom tzv. “Common Function Testa”, svi sistemi prolaze kroz testove u kojima proizvodni planeri i tehničari temeljito ispituju mašine bez upotrebe stvarnih delova. Iako se ne proizvodi stvarni automobil, ovaj proces obezbeđuje da sve...
Izvor: AutoBlog, 22.Dec.2025
Manhart BMW X6
Nemački Manhart se pobrinuo i za BMW X6 xDrive40i, koji sada kombinuje dodatnu snagu sa agresivnijim izgledom. Paket MHX6 500 podrazumeva da 3,0 litarski šestocilindrični turbo motor sada raspolaže sa 473 KS i 630 Nm obrtnog momenta.Takođe, X6 xDrive40i usvaja i agresivniji stav. Tu su aero body kit sa komponentama od ugljeničnih vlakana, kao i Manhartov...
Izvor: AutoBlog, 21.Dec.2025, 10:05
BMW patentirao šrafove koji će popravke mimo ovlašćenih servisa učiniti gotovo nemogućim
U poslednje vreme sve više čujemo o slučajevima gde su popravke automobila u nezavisnim radnjama vrlo teške ili nemoguće, uglavnom zbog softverskih ograničenja. Čini se da BMW ima planove da ove prepreke podigne na novi nivo.U slučaju električnih automobila potrebno je napredno reprogramiranje zamenjenih modula, ali to sve više važi i za automobile sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. A u nekim slučajevima to dostiže apsurd, gde čak i zamena kočionih pločica zahteva pristup...
Izvor: AutoBlog, 21.Dec.2025
Svakodnevne greške koje polako oštećuju vaš automobil
Foto: Sainte-Luce-sur-LoireGreške koje se često prave, a mogu skupo da vas koštaju.Više puta smo obrađivali teme o navikama koje mogu ubrzati habanje ključnih delova automobila, a "Carbuzz" je izdvojio deset uobičajenih vozačkih postupaka koji znatno skraćuju vek trajanja popularnih modela poput BMW-a, Volkswagena, Toyota-e, Renault-a i Peugeot-a, a ujedno mogu ozbiljno opteretiti kućni budžet.Tipične greške koje škode vašem automobilu:Prazan hodMit je da se motor mora zagrejati u...
Izvor: AutoBlog, 20.Dec.2025, 21:08











