Izvor: Radio 021, 19.Dec.2018, 22:34   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Još jedan izvođač radova na autoputu izabran bez tendera

Transparentnost Srbija (TS) danas je ukazala da Srbija u Poglavlju 5 u pregovorima sa Evropskom unijom koje je već otvoreno, a odnosi se na javne nabavke i javno–privatna partnerstva, čini suprotno onome što je dogovoreno i ugovora radove bez tendera.

"Jedan od tri prioriteta u tom poglavlju jeste da medjudržavni sporazumi koji su zaključeni sa trećim državama i njihova primena ne budu neopravdano ograničavajući >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << po konkurenciju i da budu u skladu sa nacionalnim zakonodavstvom i pravnim tekovinama EU", podseća TS i navodi da Srbija veliki deo svojih infrastrukturnih projekata realizuje upravo na osnovu medjudržavnih sporazuma kojima se konkurencija svodi na unapred odabranu firmu iz zemlje koja daje kredit za takve radove.

Takvo ugovaranje velikih poslova, po oceni te organizacije, ima negativne efekta po EU integracije, a još veće po javne finansije Srbije.

"Odsustvo konkurencije, po tržišnim zakonitostima, dovodi do porasta cene koja se plaća za takve radove ili umanjenja njihovog kvaliteta. Gradjani Srbije ni u jednom slučaju dosadašnjih aranžmana te vrste nisu dobili celovito i argumentovano obrazloženje u kojem bi bile na uporediv način predstavljene eventualne koristi od kreditnih aranžmana naspram štete koja će nastupiti zbog odsustva konkurencije", ističe TS.

Navedeno je da je najnoviji slučaj te vrste potpisivanje komercionalnog ugovora za projektovanje i izgradnju deonica autoputa Beograd - Sarajevo izmedju resornih ministara Turske i Srbije, odnosno predstavnika turske kompanije "Tašjapi" Emrulaha Turanlija i vršioca dužnosti direktora Javnog preduzeća "Putevi Srbije" Zorana Drobnjaka.

"Zoran Drobnjak je vršilac dužnosti direktora već oko sedam godina. I raniji i sadašni Zakon o javnim preduzećima ograničavaju mogućnost da se isto lice imenuje na tu funkciju najviše dva puta. Ranije je taj status bio ograničen na dva šestomesečna mandata, a po sadašnjem zakonu na dva jednogodišnja. Stoga je sporna i validnost bilo kojeg ugovora ili drugog dokumenta koji on zaključi u ime ovog javnog preduzeća", smatra TS.

Kako podsećaju, potpisivanje ugovora o izgradnji autoputa Beograd - Sarajevo je deo okvirnog sporazuma Vlade Srbije i turske kompanije "Tašjapi" o saradnji na projektima infrastrukture, koji je zaključen u septembru 2018. Tada je najavljeno da se sporazum odnosi na tri projekta - obnovu puta Novi Pazar - Tutin, dužine 22,5 kilometara, koja će koštati najmanje 20 miliona evra i za dva kraka autoputa Beograd – Sarajevo na teritoriji Srbije: Kuzmin – Sremska Rača, od 17 kilometara, procenjene vrednosti 210 miliona evra i Požega – Užice – Kotroman, od 60 kilometara, procenjene vrednosti 830 miliona evra.

Srbiju bi, po rečima ministarke gradjevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorane Mihajlović izgradnje autoputa Beograd – Sarajevo trebalo da košta 1,05 milijardi evra.

Autor: Beta

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

Nastavak na Radio 021...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.