
Izvor: Nacionalna klasa, 17.Jan.2017, 09:36 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Tržište: Dobra godina za PSA
Grupacija PSA saopštila je da je prošle godine zabeležila rast prodaje za 5,8% pod uticajem oporavka evropskog tržišta i dobre prodaje Peugeota u Iranu.
Grupacija pokušava da poveća prodaju na tržištima u razvoju da bi smanjila zavisnost od domaćeg regiona. Deo te strategije je i fokusiranje prodaje profitabilnijih modela marki Citroen, Peugeot i DS.
Širom sveta PSA grupacija prodala je 3,14 miliona vozila u 2016. godini, dok je u 2015. godini prodala 2,97 miliona >> Pročitaj celu vest na sajtu Nacionalna klasa << automobila. Prošlogodišnji rezultat je najbolji od 2010. godine, a granica od 3 miliona prodatih jedinica pređena je prvi put od 2011. godine.
Prodaja u Evropi povećana je za 3,5% i čini 61% ukupnih isporuka u prošloj godini, dok je godinu dana ranije udeo evropskog tržišta iznosio 63%. U regionu Afrike i Bliskog istoka broj isporučenih automobila povećan je za 113% u poređenju sa rezultatom iz 2015. godine, a tome je najviše doprinelo ukidanje međunarodnih sankcija Iranu.
Ipak, prodaja je opala za velikih 16% u Kini i jugoistočnoj Aziji, gde PSA vrši restrukturiranje svog poslovanja radi smanjenja roškova.
Marka Peugeot jedina je unutar grupacije zabeležila rast prodaje, prvenstveno zahvaljujući lansiranju novih SUV modela 3008 i 4008. 3008 je poručen u preko 60.000 primeraka za samo tri meseca i premašio je ciljanu prodaju za 70%.
Citroen, koji pokušava da privuče pažnju mlađih kupaca, kao i marka DS, koja pripada višem segmentu, zabeležila je pad prodaje za 1,7%, na 1,14 miliona vozila. Novi C3 predstavljen je krajem prošle godine i uprava očekuje dobre prodajne rezultate od ovog modela u 2017. godini.
Nastavak na Nacionalna klasa...