Kompromis o budućim propisima o štetnim gasovima

Izvor: Nacionalna klasa, 08.Feb.2016, 10:14   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kompromis o budućim propisima o štetnim gasovima

Evropski parlament odlučio je glasanjem da od septembra 2017. godine novi dizelski motori mogu da premašuju ograničenje emisije azotnog oksida za više od dva puta. To prekoračenje će od 2020. godine morati biti umanjeno na 50 odsto u odnosu na propisanih 0,08g/km i neće biti vremenski ograničeno.

Intenzivno lobiranje pomoglo je evropskim proizvođačima automobila da izdejstvuju kompromisno rešenje u vezi sa emisijama štetnih gasova u narednim godinama. Ovakva odluka donesena >> Pročitaj celu vest na sajtu Nacionalna klasa << je sa 323 glasova za, 317 protiv i 61 uzdržanih što, ipak, pokazuje da političarima u Briselu ponestaje strpljenja posle skandala u koji je upleten Volkswagen.

Evropa je jedini region u svetu u kojem skoro polovina novih automobila ima dizelske motore, koji troše manje goriva i emituju manje ugljen dioksida, ali ispuštaju više azotnog oksida, koji je opasan po zdravlje.

Rešenje koje je usvojio Evropski parlament usaglašeno je među članicama Evropske unije u oktobru, a njegov cilje je da se emisije smanje uz olakšavanje situacije proizvođačima time što bi im bilo dozvoljeno da u definisanoj meri krše propise.

Evropska automobilska industrija, u kojoj radi 12 miliona ljudi, tvrdi da su nova ograničenja bez presedana i da će biti veoma teško da se ona ispune u kratkom vremenskom roku.

Dan uoči glasanja u Evropskom parlamentu, gradonačelnici osam velikih evropskih gradova, uključujući Kopenhagen, Milano i Pariz, pisali su poslanicima i zahtevali od njih da ulože veto na kompromisno rešenje, jer će u protivnom njihova borba protiv zagađenja vazduha biti uzaludna.

Evropska komisija, izvršno telo Evropske unije, već je pokrenula inicijativu s ciljem da se smanje razlike između uslova u laboratorijskim testovima motora i vožnje u realnosti.

Udruženje evropskih proizvođača automobila (ACEA) smatra da su usvojene reforme preveliki izazov za današnje dizelske motore i da bi se ova celokupna tehnološka grana mogla naći u problemina, što bi ugrozilo radna mesta širom kontinenta.

Nastavak na Nacionalna klasa...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Nacionalna klasa. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Nacionalna klasa. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.