Izvor: B92, 08.Jan.2019, 11:04 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Koje automobile su Hrvati najviše kupovali u 2018.
Prošle godine u Hrvatskoj je prodat 60.041 novi putnički automobil, što je 18,3 odsto više nego 2017. kada ih je isporučeno 50.769, piše zagrebački Jutarnji list.
Naše komšije su u 2018. godini kupile dvostruko više novih vozila nego mi, pokazuju podaci hrvatske agencije Promocije plus koji se temelje na evidenciji hrvatskog Ministarstva unutrašnjih poslova te zemlje.
Tokom decembra, put do kupca u Hrvatskoj pronašla su 2.412 vozila, što čini rast od 12,4 >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << odsto u odnosu na isti mesec 2017.
Najviše novih automobila u 2018. u Hrvatskoj je prodao Volkswagen - 8.932, sa tržišnim udelom u ukupnoj prodaji od 14,9 odsto, drugi je Renault sa 5.805 vozila i udelom od 9,7%, a treća Škoda sa 5.293 komada i udelom od 8,8%.
Opel je sa 5.212 vozila na četvrtom mestu (8,7%), a peti je Suzuki (3.794, udeo 6,3%).
Hrvatski građani su tokom 2018. kupili i 1.804 nova Audija, 1.487 BMW-a, te 1.216 Mercedesa i 85 Porschea.
Od "egzotičnih" marki, Hrvati su se prošle godine počastili sa tri Maseratija, po jednim Ferrarijem i Lotusom, a vlasnika sa hrvatskim pločicama dobio je i jedan Rolls-Royce.
Ipak, najtraženiji prošlogodišnji modeli bili su hrvatskih džepovima bitno povoljniji modeli pa je tako najprodavanija bila Škoda Octavia (2.981 vozila), drugi je, godinama vrlo tražen, Renault Clio (2.599), a treću poziciju drži hrvatskim građanima omiljeni Volkswagen Golf kojeg je prodato 2.193 primerka.
Od istog proizvođača dolazi i četvrtoplasirani Polo (2.162), a listu pet najpodavanijih zatvara Suzuki Vitara sa 1.720 vozila.
Prema pogonskom gorivu, u 2018. su preovladavali benzinci koji su u ukupnoj prodaji zauzeli tržišni udeo od 54,9 odsto (32.940 vozila), dizelaši su na 42,7% (25.618), a hibrida je prodato 834, uz tržišni udeo od 1,4 odsto.
Udeo u ukupnoj prodaji od 0,8 posto imaju vozila na plin (504), dok su na začelju automobili na električni pogon kojih je prodato 145 i imaju udeo od 0,2%.
Iako dizelaši polako gube bitku sa benzincima, činjenica je da se kod premijum segmenta i dalje najviše kupuju.
Tako su, recimo, u prodaji Audija 78,7% bili dizelaši, kod BMW-a 87,2%, a kod Mercedesa čak 95,3%.