HJUNDAI RADI U TAJNOSTI: Ovo niko od njih nije očekivao

Izvor: SrbijaDanas.com, 26.Jul.2017, 15:20   (ažurirano 02.Apr.2020.)

HJUNDAI RADI U TAJNOSTI: Ovo niko od njih nije očekivao

Opa...

Ako do revolucije u tehnologiji baterija i dođe, do 2025. godine bi ostalo samo oko 10% automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

Po mišljenju mnogih, kompanija Hyundai Motor Group je prilično konzervativna kada je u pitanju usvajanje novih tehnologija vezanih za alternativna goriva. Umesto fokusiranja na jedan koncept, oni investiraju u širu strategiju, od hibrida, preko plug-in hibrida, električnih vozila do modela koji koriste vodonične gorive >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << ćelije, odnosno, sede na više od jedne stolice.

Po Li Ki-Sangu, višem potpredsedniku Hyundai Motor kompanije, ukoliko dođe do revolucije u tehnologiji baterija, 2025. godinu ćemo dočekati sa 90% električnih automobila na tržištu. Po njegovom mišljenju, konvencionalne litijum-jonske baterije (sa tečnim elektrolitima) navodno polako gube bitku.

Jedna od mnogobrojnih novih tehnologija koja najviše obećava po korejskoj kompaniji, jeste tehnologija čvrste baterije (litijum-sumporne ili litijum-vazdušne ćelije). Ostaje samo da se vidi da li će te baterije moći da se nađu u tržišno prihvatljivom formatu. Li Ki-Sang očekuje tehnološki proboj između 2020. i 2025. godine, koji će dodatno razjasniti da li će evolucija litijumskih baterija predstavljati budućnost.

Ukoliko ne dođe do pojavljivanja nove tehnologije, investicije u gorive ćelije onda neće biti stopirane, bar ne što se Hyundai-ja tiče. U naredne 3 godine, Hyundai planira lansiranje deset hibrida, osam plug-in hibrida, osam električnih modela i dva modela sa gorivim ćelijama.

Međutim, što se kupaca tiče, tehnologija uopšte ne mora da ode predaleko u odnosu na ono što postoji danas, bar ne kada je reč o gustini trenutnih baterija. Niko ne zahteva da ćelije budu gušće, već se zahteva da baterije budu jeftinije.

Naime, list Korea Herald je nedavno objavio vest da Hyundai razvija sopstvene baterije, i da su već uspostavljena proizvodna postrojenja. Svakako će biti interesantno videti da li će Hyundai usavršiti tehnologiju čvrstih baterija, odbaciti gorive ćelije i hibride i na kraju postati konkurent Samsung ili LG kompanijama.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.