Da li dolazi doba automobila na vodonik?

Izvor: B92, 20.Nov.2013, 13:04   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Da li dolazi doba automobila na vodonik?

Toyota će na sajmu automobila u Tokiju, koji se za pobliku otvara 22. novembra, predstaviti putničko vozilo FCV sa pogonom na vodonik. Masovna proizvodnja ovog modela planirana je za 2015, a Toyota nije jedini proizvođač automobila koji razvija ovakvu vrstu vozila.

Direktor Toyote zadužen za automobilie sa vodoničnim gorivnim ćelijama, Satoši Ogiso, najavio je u sredu 20. novembra da će u sklopu prelaska >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << na "zelenu" proizvodnju, koja manje zagađuje okolinu i manje troši resurse, do 2015. započeti serijska proizvodnju automobila na vodonik.

On je istakao da to neće biti automobil kojim se voze samo zvaničnici i slavne ličnosti, već vozilo "za svaki dan, za obične ljude". Uoči početka sajma automobila u Tokiju, Ogiso je rekao da razvoj automobila na vodonik ide u dobrom pravcu dodajući da će se to vozilo naći u prodaji u Japanu 2015, a godinu dana kasnije i u Evropi i SAD. On je dodao da će Toyotin FCV koštati između pet i deset miliona jena (37.000 - 74.000 evra).

Međutim, Toyotin model imaće konkurenciju kada se 2015. pojavi na tržištu. Hyundai je već najavio da će 2014. godine početi masovnu proizvodnju za sada eksperimentalne verzije modela ix35 (na nekim tržištima poznatog kao Tucson) kojeg pokreću gorivne ćelije. Ako se planovi korejske kompanije ostvare, biće to prvi iskorak u masovnu prodaju automobila sa tom tehnologijom.

Honda, treći po veličini japanski proizvođač automobila, koja od 2005. godine daje na lizing vozila na gorive ćelije, najavila je novi sistem u toj tehnologiji koji će predstavljati značajno unapređenje.

Svi vodeći proizvođači automobila, uključujući General Motors i Daimler, decenijama rade na automobilima koji kao gorivo koriste vodonik. Međutim, donedavno su izgledi da se takva vozila u većem broju nađu na ulicama bili veoma neizvesni.

Sa tokijskog sajma stiže i poruka da će japanska vlada, kao i američka i vlasti u Evropi, morati mnogo da ulože u infrastruktutu, odnosno u pumpe za punjenje automobila vodonikom. Skeptici, međutim, kažu da će izgradnja pumpi sa vodonikom biti još skuplja od onih za električne automobile, kao i da će biti potrebni novi i bezbedniji načini za proizvodnju, skladištenje i prevoz vodonika.

Skeptični su i u Nissanu, koji je do sada bio skloniji električnim vozilima.

"Lako je doći do prototipa. Izazov je masovna prodaja", kaže direktor Nissana, Karlos Gosn, dodajući da smatra neizvodljivim masovnu proizvodnju automobila sa gorivnim ćelijama pre 2020. godine.

Kao prednosti vozila na gorivne ćelije japanski stručnjak za automobile, Koičiro Imoto, navodi da se oni pune mnogo brže od električnih, na primer kao obični automobili benzinom, i da mogu da pređu više kilometara bez dopune gorivom, u poređenju sa vozilima na električni pogon.

Izvor: B92, Beta

Pročitajte više o Toyoti FCV.

Pročitajte o Hyundaiju ix35 na vodonik.

Nastavak na B92...






Povezane vesti

Da li dolazi doba automobila na vodonik?

Izvor: B92, 20.Nov.2013

Toyota će na sajmu automobila u Tokiju, koji se za pobliku otvara 22. novembra, predstaviti putničko vozilo FCV sa pogonom na vodonik. Masovna proizvodnja ovog modela planirana je za 2015, a Toyota nije jedini proizvođač automobila koji razvija ovakvu vrstu vozila...Direktor Toyote zadužen za automobilie...

Nastavak na B92...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.