Izvor: B92, 20.Jul.2016, 09:13 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Ako hoćete auto-pilot, onda mora i crna kutija
Udes Teslinog Modela S u SAD, u kome je poginula jedna osoba, uticao je na vlasti da još jednom razmotre pod kojim uslovima će biti omogućeno kretanje vozila sa auto-pilotom u svakodnevnom saobraćaju.
Jedan od pravnih problema sa kojima se suočavaju zakonodavci prilikom donošenja regulativa u vezi sa samovozećim automobilima jeste pitanje odgovornosti u slučaju saobraćajne nesreće vozila sa auto-pilotom. Zbog toga će nemačke vlasti zahtevati od proizvođača automobila, >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << koji žele da opreme svoje modele tehnologijom auto-pilota, da uvedu uređaj za beleženje parametara vožnje, slično "crnim kutijama" u avionima.
Ovaj uređaj bi pratio funkcionisanje auto-pilota kako bi, ako dođe do saobraćajne nezgode, moglo da se utvrdi da li je "krivac" za nesreću kompjuter u automobilu. Crna kutija bi snimala podatke u periodu kada je funkcija auto-pilota aktivna, ali i onda kada vozilom upravlja čovek, i zabeležila bi trenutak kada sistem zahteva od vozača da preuzme volan. Tako bi se u svakom momentu vožnje tačno znalo ko je odgovoran za upravljanje automobilom.
U predlogu zakona koji je najavio nemački ministar saobraćaja, Aleksander Dobrint, navodi se i da vozač neće biti u obavezi da prati šta se dešava u saobraćaju dok je automobil u samovozećem modu, ali neće smeti da napušta svoje sedište, kako bi bio u mogućnosti da reaguje ako se auto-pilot isključi.
Rojters prenosi da će nacrt nemačkog zakona već tokom leta biti prosleđen drugim ministarstvima na razmatranje, kako bi što pre bio usvojen, s obzirom da ta zemlja želi da postane globalni lider na tržištu samovozećih automobila.
Sve više proizvođača širom sveta uvodi u serijske automobile nove tehnologije koje sadrže neke elemente auto-pilota, a mnoge kompanije najavile su da će do 2020. u najmanju ruku lansirati modele sa delimičnim, ako ne i sa potpunim auto-pilotom. U međuvremenu, pojedina udruženja potrošača u Sjedinjenim Državama zatražila su od svoje vlade da ne dozvoli da se serijski samovozeći automobili nađu na ulicama sve dok se ne pokaže da je sistem bezbedan.