Vozači GSP krivi za petinu nesreća

N. VUKIĆ

24. 03. 2017. u 17:43

Vozila javnog gradskog prevoza prošle 2016. godine su učestvovali u čak 1.548 incidenata. Zbog dužeg radnog vremena šoferi premoreni, kažu sindikalci GSP. Postavlja se pitanje bezbednosti putnika

Возачи ГСП криви за петину несрећа

Foto P. Milošević

GOTOVO svakodnevno vozila GSP učestvuju u bar tri saobraćajne nezgode. Lane je evidentirano ukupno 1.548 takvih saobraćajki, a u 289 kriv je bio vozač javnog prevoza. Iako je, prema podacima iz ovog preduzeća, samo u dvadeset odsto udesa šofer najvećeg gradskog prevoznika bio odgovoran, taj broj je u porastu u odnosu na poslednje četiri godine.

Uprkos činjenici da vozač tramvaja 7 nije kriv za smrt putnika koji je na silu otvorio vrata vozila u pokretu, u Bulevaru kralja Aleksandra pre dve večeri, serija saobraćajnih nesreća u kojima su učestvovala vozila GSP "Beograd" nameće pitanje bezbednosti putnika, ali i uslova rada vozača.

Sindikati GSP veruju da je jedan od razloga poražavajućih statističkih podataka produženo radno vreme vozača, koji, umesto sedam, rade osam sati, najčešće bez zakonom propisanih pauza.

- Otkako je radno vreme povećano, udesi su sve učestaliji zbog premora vozača - kaže Nikola Antić, predsednik SOS sindikata GSP. - Zato smo krajem prošle godine podneli peticiju za poboljšanje uslova rada zaposlenih u GSP i premijeru Vučiću. U njoj smo tražili, između ostalog, i da se uradi analiza i preispita dužina radnog vremena na poslovima sa povećanim rizikom. Otkako je produženo radno vreme, povećali su se i smrtnost i broj profesionalnih oboljenja kod kolega, koji najčešće rade i duže od ugovorenih 40 sati nedeljno.

Antić dodaje da se rasporedi prave bez poštovanja nedeljnog kao ni dnevnog odmora, koji zakonski iznosi 11 sati, koliko mora da prođe između dve smene. I sve je, kaže, dobro dok neko ne nastrada.

- Tada svi "peru ruke" i kriv je vozač - objašnjava Antić. - Da zlo bude veće, vozači ne smeju ni da se bune. Nedavno je jedan kolega odbio da vozi zbog premora, kaznili su ga sa tri meseca bez 15 odsto plate.


USKLAĐIVANjE JOŠ TRAJE?

GSP je povećanjem radnog vremena uspeo da zadovolji zahteve nadležnih i na taj način smanji broj zaposlenih, ali i da premosti manjak vozača.

Kada je uvedeno osmočasovno radno vreme, pre dve godine, radnicima su obećana dva slobodna dana sedmično, tačnije, osam dana mesečno. Na početku je to bilo nemoguće realizovati zbog, kako je tada izjavio direktor Željko Milković, usklađivanja sa rasporedom vožnje. Međutim, vozači tvrde da njihove smene ni danas nisu usklađene sa rasporedom vožnje.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (6)

čarls bronson

24.03.2017. 19:49

Možda jesu premoreni, ali ne samo od vožnje već i od telefonskih razgovora tokom vožnje. Ipak treba dosta energije za istovremeno telefoniranje i pregled kretanja ostalih učesnika u saobraćaju.

milan

24.03.2017. 23:08

Radio sam u GSP-u kada je radno vreme bilo 6,5 sati i kada je saobracaj bio dosta slabijeg intenziteta. Sada, kada su uslovi puno tezi radi se osam i vise sati. Vozaci su umorni, gladni, psihicki iscrpljeni. Direkcija za javni prevoz kupi kajmak a ovi jadnici pocrkase. Putnicima sta Bog da.

Vladimir Mitranovic

24.03.2017. 23:28

Niti voze kao ludaci, niti se izivljavaju. Ljudi rade svoj posao, kao I svi drugi. A Nije lak. Isto kao sto od svih pasa, Labrador ima naj vise napada na decu. Logicno, naj cesci su porodicni psi.

Sale

25.03.2017. 07:55

Kako nece biti odgovorni za udese, jednom rukom voze, a u drugoj telefon. Hoce li policija poceti da kaznjava vozace GSP zbog upotrebe mobilnih telefona tokom voznje ili te kazne vaze samo za obicne gradjane!?