Počinje rekonstrukcija Ajfelovog tornja i trajaće 15 godina

Najveća pariska znamenitost narednih 15 godina biće u rekonstrukciji.

Ali, ovo ne znači da će toranj sve to vreme biti zatvoren, jer će se rekonstrukcija odvijati postepeno.

Radiće se na poboljšanju sigurnosti, zaklona od snega i kiše za posetioce koji čekaju u redovima, modernizaciji liftova i drugog sprata i smanjenju redova za posetioce zahvaljujući novim prijemnim prostorima i boljem upravljanju gomilom.

Ove najave stigle su istovremeno kada se Pariz prijavljuje za domaćina Olimpijskih i Paraolimpijskih igara 2024. te za domaćina Svetske izložbe (World Expo) 2025.

Ajfelov toranj izgrađen je 1889. za Svetski sajam (World Fair) i trebalo je da ostane samo privremeno, ali se pretvorio u najveću parisku atrakciju. Izdržao je ovako dugo zahvaljujući redovnim renoviranjima, a ova koja sledi jedna je od najvećih.

Prethodna velika rekonstrukcija odvijala se 1981. kada je cilj bio da se smanji težina tornja za 1.000 tona. Naime, tokom vremena u tornju je otvoren restoran koji je dodao na težini pa je to uticalo na strukturne deformacije. I tada su se renovirali liftovi, stepenište i radilo se na poboljšanju sigurnosti.

1889.

Toranj je otvoren i bio je opremljen trobojnim lampicama, plavom, belom i crvenom, a signal se menjao svakih 90 sekundi. Tako su se testirale kočnice liftova tako što su se rezali njihovi metalni kablovi. Srećom, radile su rezervne kočnice i hiljade lampica je osvetljavalo toranj.

1900.

Postavljeni su novi liftovi koji su vozili 10 puta u sat vremena i mogli su da prenesu 40 putnika.

1914.

Toranj je tokom Prvog svetskog rata bio zatvoren.

1937.

Arhitekta Andre Graset izgradio je najveći svetski luster koji je visio ispod prve platforme tokom Izložbe umetnina i tehnika. Luster je bio sastavljen od 10 kilometara šarenih fluorescentnih tuba povezanih s 30 projektora koji su bili upereni ka nebu.

1941.

Tokom Drugog svetskog rata Ajfelov toranj bio je zatvoren.

1957.

Nakon požara koji je izbio na vrhu tornja moralo je da se krene u rekonstrukciju za popravak štete, koja je trajala godinu dana. Postavljena je nova platforma i oprema za prenose uživo, koji su omogućili da tri radijske i televizijske stanice emitiraju svoj signal.

1965.

U severnom delu instaliran je novi lift koji može da prevozi 100 putnika.

1969.

Na prvom nivou postavljeno je klizalište.

1981.

Rekonstrukcija u cilju smanjenja težine tornja za 1000 tona.

1982 – 1983.

Na trećem nivou postavljene su dve platforme. Na jednoj su postavljeni stolovi koji pokazuju udaljenost prema drugim gradovima, a na drugoj otvorena terasa s pogledom u kancelariju Gustava Ajfela. Dodat je i novi lift, koji je u satu mogao da prenese do 1.700 ljudi.

1995.

Na redu je bilo 17. krečenje. Svakih sedam godina, radnici na toranj nanose 60 tona boje, a cilj je da se sačuva struktura od gvožđa i čelika.

2000.

Za proslavu novog milenijuma toranj je dobio 20 hiljada lampica, koje su instalirane jedna po jedna. I danas možete uhvatiti "šou" naizmeničnog svetla, pet minuta svakog sata tokom večeri.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Putovanja