24. januar  2017. 09.59  →  13.42 | Izvor: Tanjug, RTS, Beta

Do Preljine dogodine autoputem

BEOGRAD -

Rokovi u izgradnji Koridora 10 i Koridora 11 moraju da budu ispoštovani i do Preljine će se sledeće godine ići autoputem, izjavila je danas ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.

"Postoje problemi i to nije tajna, ali ozbiljan problem je da neko medijima daje poluinformacije, a u svakom slučaju, najvažniji cilj je završiti Koridor na vreme", rekla je Mihajlović za RTS.

autoput autoputevi asfaltiranje izgradnja

Ona je sigurna da će se naći način da se otklone problemi, a da li će se raskidati ugovori, ili će vlada pomoći tako što će doći novi izvođači, javnost će, kaže Mihajlović, znati onda kada to bude bilo kompletno, ali najvažniji cilj, zadatak, podvlači- je da završi Koridor na vreme.

"Mi ni od kakvih rokova, koje je premijer postavio u ekspozeu, nećemo odustati. Ono što nije tajna takođe, ne postoji deonica na Koridoru za koju Ministarstvo ne pravi određeni izveštaj i analizira da bi se ubrzalo sve. Ne postoji takođe deonica, kada smo postali vlada koju vodi Vučić, da nije imala neki problem, i svaku tu deonicu smo gurali i završavali i stizali", kaže Mihajlović.

Kako je rekla, nju više brine pojavljivanje "radnih papira" u medijima, radnih informacija i da nije tajna da je ona formirala i radnu grupu za Ljig- Preljina i radnu grupu za kompanije koje rade na Koridoru 10, da vidi kako da ubrza stvari i da se ne bude u situaciji da se kasni.

Mihajlović kaže da je izveštaj koji je Velimir Ilić dostavio medijima, neko "bukvalno uzeo iz ministarstva" i da je to radna verzija koja se pravi, a da Ilić, "koji se ovog trenutka pojavljuje kao savetnik Vuka Jeremića i Dušana Petrovića", daje medijima polutačne informacije.

"Ne znamo ko i tražila sam od Tužilaštva da utvrdi ko je dao bivšem ministru Velimiru Iliću nešto što je radna verzija, kao kada bi uzeli moje beleške i dali ih medijima. Ja ne mogu i neću da govorim o radnom izveštaju", rekla je Mihajlović.

Ističe da postoje druge institucije koje će se baviti time da li je nešto u skladu sa zakonom, ili ne i da ona to ne zna, ali da zna da ima određene probleme na koridoru.

"Rešavam ih tako što skupim sve, a kada pripremim izveštaj, dogovorimo se u vladi kako ćemo rešiti. Postoje problemi i to nije tajna, ali ozbiljan problem je da neko medijima daje poluinformacije", smatra potpredsednica vlade.

"Sigurna sam da ćemo naći način da otklonimo probleme, da li ćemo raskidati ugovore, da li ćemo pomoći tako što će doći novi izvođači, javnost će znati onda kada to bude bilo kompletno, ali najvažniji cilj, zadatak je da završim Koridor na vreme", naglasila je Mihajlović.

U izveštaju koji je medijima pokazao Ilić, stoji da su za propuste grčke firme koja izvodi radove na istočnom kraku koridora, odgovorni Koridori, da nisu pratili i kontrolisali dinamiku radova, da nisu kažnjavali izvođače zbog nepoštovanja ugovora, a da su istovremeno nastavili da uplaćuju novac za nabavku materijala.

Saobraćajnice do Sarajeva za bolje povezivanje u regionu

Ona je dodala da će gradnja autoputa Beograd-Sarajevo i rekonstrukcija pruge između dve prestonice pomoći još boljem povezivanju građana i privrede dve zemlje, kao i čitavog regiona.

"Važno je da Srbija bude premrežena koridorima i povezana sa celim regionom. To je ideja svih inicijativa na kojima naša vlada radi zajedno sa vladama iz zemalja regiona", rekla je Mihajlović.

Prema njenim rečima, danas se od Beograda do Sarajeva putuje oko pet sati, a dužina trase na kojoj bi se izvodili radovi je oko 160 kilometara, od čega je oko 60 kilometara na teritoriji Srbije.

Mihajlović kaže da će se auto-put u Srbiji nastaviti na trasu Koridora 11 i ići od Požege preko Užica do Kotromana, na granici sa Republikom Srpskom, a procenjena vrednost gradnje te deonice je oko 800 miliona evra.

Dodaje da će trasa na teritoriji BiH biti poznata za oko mesec dana, kad bi Savet ministara te zemlje trebalo da donese odluku, kao i da je drugi projekat na kojem će Srbija i BiH zajedno raditi rekonstrukcija pruge Beograd-Sarajevo, za šta, ocenjuje, takođe postoji interes obe strane.

"Sama modernizacija mogla bi da se završi za oko dve godine, ali uporedo s tim radimo i na efikasnijim procedurama na granici, kako bi se skratilo vreme putovanja robe železnicom", rekla je Mihajlović.

Ona kaže i da će Srbija i BiH zajedno raditi i na održavanju 11 mostova koji spajaju dve zemlje i da je za sanaciju svih mostova potrebno blizu sedam miliona evra, a procenjuje se da bi ceo posao mogao da se završi za najviše godinu dana.

Vučić: Koridori će biti gotovi bez obzira na probleme sa jednom stranom firmom

Predsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas da će se Vlada postarati da koridori budu završeni uprkos problemima sa jednom stranom kompanijom koja radi na manjem delu "istočnog kraka".

"Biće završeno uprkos problemima sa jednom stranom kompanijom koja radi jedan deo na istočnom kraku, kao što imamo probleme s našim kompanijama koje rade na deonici Levosoje-Srpska Kuća", rekao je Vučić novinarima u Inđiji.

Na pitanje da li će Koridor 10 biti završen, Vučić je prvobitno odgovorio: "Interesantno mi je kako to ide i da se u dobrom smeru Srbija menja. Nekada niste ranije pitali, zato što se znalo da nikada ništa neće da bude završeno".

Srodne vesti

Broj komentara: 1

jasna  25. 01. 2017. | 13:42
Prošle godine su rekli da će ove godine biti gotov Koridor...bla...bla...bla...