Samo žalba češlja račune

M. N. S.

23. 01. 2017. u 16:52

Svi građani koji smatraju da su im od EPS stigli preuveličani iznosi za struju treba da se žale. Rok za prigovor osam dana. Očitava agencija, čija je ponuda bila jedina ispravna na tenderu

Само жалба чешља рачуне

KRIVCI za "štelovane" račune za struju još se traže, a građani koji sumnjaju da su im iznosi na uplatnicama iz "Elektoprivrede Srbije" neopravdanao preuveličani, imaju osam dana de se žale. Samo će brojila potrošača sa prigovorom prolaziti kroz rešeto posebne kontrole EPS i ako se utvrdi da su im greškom decembarski troškovi "napumpani", šteta će biti ispravljena kroz januarski obračun.

U EPS kažu da građani mogu da podnesu reklamacije na šalterima JP EPS u elektrodistribucijama, na adresi koja se nalazi na svakom računu.

- Prigovori mogu da se upute pisanim putem na adresu naznačenu na prednjoj strani računa, ili lično na šalteru, na istoj adresi - ističu u EPS. - Rok za prigovor je osam dana. Na svakom računu piše i broj telefona na koji kupac, u zavisnosti od mesta stanovanja, može da se javi u vezi sa pitanjima koja ga interesuju. U slučaju utvrđene greške u obračunu, korekcija potrošnje se evidentira u narednom računu. Ukoliko greška postoji, ona će biti ispravljena kroz račun za januar, tako što će iznos biti umanjen za onoliko koliko je greška iznosila.

Srpski energetski sistem demantuje glasine da su brojila očitavana tek posle Božića, pa da je mnogim građanima period merenja potrošnje gotovo 40 dana, iako se na računima vodi za 32 dana. Građani su posumnjali da su upravo zbog toga ušli u skuplje zone, što je i "napumpalo" račune. U EPS tvrde da je potrošnja kilovata na strujomerima čitana u periodu od 1. do 6. januara i da period očitavanja ne prelazi 32 dana.

- Sve nepravilnosti koje su uočene na decembarskim računima za električnu energiju biće savesno i odgovorno ispitane i svaki slučaj biće pojedinačno razmotren - uveravaju u EPS. - Nijedan kupac kod kojeg se utvrdi nepravilnost u očitavanju neće biti oštećen. Prema poslednjim informacijama unutrašnje kontrole, broj očitanih brojila je 96,11 odsto, a broj reklamacija na primeru Beograda je manji od 0,1 odsto. U toku je unutrašnja kontrola sprovođenja očitavanja, a posle istrage svi za koje se utvrdi da nisu poštovali proceduru biće smenjeni.

ANTIĆ TRAŽI ODGOVORNOST MINISTAR energetike Aleksandar Antić očekuje da će EPS u najkraćim rokovima otkloniti greške koje su načinjene prilikom izdavanja jednog broja decembarskih računa. - Ono što je ključno, a na čemu je i premijer Aleksandar Vučić posebno insistirao, da nijedan građanin neće biti oštećen, ukoliko se kroz proces reklamacije utvrdi da je došlo do greške EPS - rekao je Antić.
- Očekujemo brze reakcije, ocenu šta se dešavalo u pojedinim distribucijama, otklanjanje grešaka ali i analizu odgovornosti sa smenama onih koji su doveli do ove situacije.

Posao očitavanja brojila domaćinstava EPS je, inače, poverio agenciji sa kojom je sporazum potpisan 30. avgusta prošle godine. U EPS tvrde da ta agencija predstavlja grupu ponuđača, a njihova obaveza je da čitaju brojila kupaca na garantovanom snabdevanju.

- Ponuda nekoliko udruženih agencija u okviru konzorcijuma bila je jedina ispravna na tenderu, a godinama unazad članovi konzorcijuma očitavali su brojila širom Srbije - ističu u EPS. - JP EPS je u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, raspisao tender i nakon okončanja tog postupka, zaključio okvirni sporazum sa najpovoljnijim ponuđačem, odnosno grupom ponuđača za vršenje ovih usluga. Sva dokumenta u vezi sa ovim postupkom, a u skladu sa zakonom su objavljena na internet stranici naručioca i portalu javnih nabavki, tako da se radi o javno dostupnim podacima.

Kako tvrde u EPS, ugovorena cena je cena koju je ponuđač dostavio u svojoj ponudi koja je izabrana kao najpovoljnija. Ako je suditi po informacijama koje je agencije BIRN podelila, agencija je preplaćena za očitavanje. Prema njihovim informacijama, po brojilu u gradskim sredinama dosada se očitavanje potrošnje plaćalo 10 dinara, a agenciji se za taj posao daje tri puta više.

Da li su računi za struju "štelovani" ispituje i Komisija Srbije za zaštitu konkurencije. Kako je navedeno na sajtu Komisije, njima je upućeno više pitanja povodom nepravilnosti u očitavanju utroška električne energije.

- Ukoliko se osnovano pretpostavi da se radi o zloupotrebi dominantnog položaja, Komisija će pokrenuti postupak po službenoj dužnosti radi utvrđivanja povrede konkurencije - navela je Komisija.

ZAŠTO DA GRČIĆ DA OSTAVKU

Izveštaj istrage o uvećanim računima čeka i Nadzorni odbor EPS. Predsednik tog odbora Branko Kovačević kaže da EPS ispituje da li su računi uvećani greškom i da će nadležni odgovarati ako se ustanovi da jesu. Na pitanje da li Milorad Grčić, direktor EPS, treba da podnese ostavku ako se utvrdi da su računi uvećani greškom, Kovačević kaže:

- Upravo je direktor EPS-a Milorad Grčić dao nalog da se ispita tačnost računa, i ne treba da odgovara ako su pogrešili oni koji su organizovali i obavili očitavanje strujomera. Smena direktora samo zato što je nadležan po 'komandnoj odgovornosti' bi bila isto kao kada bi odgovarao lekar za smrt svakog pacijenta.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (7)

kicholin

23.01.2017. 17:21

a ko ce da mi plati dnevnicu za izgubljen dan po redovima dok cekam da ulozim reklamaciju zato sto su oni napravili gresku?

Saveta

23.01.2017. 17:57

Oni pogrese, oni priznaju gresku, premijer obeca korekciju racuna, oni obecaju da ce se izviniti gradjanima i onda se sve svede na to da mi treba da ili pisemo reklamaciju ili stanemo u red. Pa stvarno nema smisla!

vlada

24.01.2017. 05:51

@Saveta - Nisu osposobljeni za posao koji rade pa pozivaju gradjane da im pomognu i ukazu na greske. EPS treba da placa honorar svakom ko podnese reklamaciju, pa mi radimo njihov posao,zar ne?

Goga

23.01.2017. 17:59

Reklamacija: Gospodo iz EPS-a potreno je da ukinete besmisleni Tarifni sistem i da potosnju struje obracunavate po jedinstvenim cenama, pa ko koliko potosi, toliko ce i platiti. Jasno je da ima mnogo domacinstava koja se zimi greju na struju, jer nemaju drugu alternativu, pa samim tim i vise placaju, pa s toga ne treba da budu kaznjeni tako sto im obracunavate potosnju struje po astronomskim cenama! Takodje mi nije jasno sta to placamo u proseku oko 700,00 dinara za potosnju nula (0) kilovata!

sale

24.01.2017. 08:17

Kao i uvek do sada pokradu te i prave se ludi traze da dodjes na njihov salter i da se sagnes i molis slicno se ponasaju i ovi za vodu barem jednom godisnje te odvale za istu ma svi oni na isti nacin potkradaju gradjane ove zemlje i mi im ne mozemo nista kad su monopolisti.

lune

24.01.2017. 11:16

Šta je sad ovo? Oni na kraju, zapravo, tvrde da greške nema, a ako mislite da ima, upućeni ste na redovnu proceduru? Znači, vi ste, kupci, sve to sanjali, greške nema više nego obično, VD generalni je bezveze pričao, premijer je bezveze pričao...

Lela

24.01.2017. 19:30

Pa ko je opet nastradao mi jer cemo cekati u kilometarske redove na minus 10 stepeni i da vas ubedjuju da vi niste upravu i da je to slucajna greska.Ja konkretno nisam bila 25 dana u stanu a racun 8300.00 din. Pa ko je kriv, strujomer!? Boze...