Praznične prevare: Čuvajte se reklama za jeftine Uggs čizme

Vesti, 22.12.2016, 01:30 AM

Praznične prevare: Čuvajte se reklama za jeftine Uggs čizme

Praznici se približavaju, i prevaranti pokušavaju da iskoriste pretprazničnu šoping groznicu pa na društvenim mrežama stalno pokreću nove kampanje, upozoravaju stručnjaci kompanije ESET.

Jedan od najnovijih takvih pokušaja je prevara sa oglasima u kojima se nude popularne Uggs čizme koje se prodaju po veoma sniženim cenama, ali i odeća i obuća drugih poznatih brendova. Snižene cene su mamac za ljude od kojih prevaranti očekuju da kliknu na linkove za prodavnice u kojima se popularne čizme ali i druga roba navodno može kupiti po neverovatno malim cenama.

Ovakvi oglasi se šire preko emailova, kao i sa legitimnih Facebook naloga kompromitovanih malverima ili taktikama društvenog inženjeringa. Bez znanja vlasnika ovakvih profila, prevaranti objavljuju slike sa lažnom robom sa nerealno sniženim cenama.

Prevarati će od posetioca pokušati da uzmu podatke o kreditnim katicama.

Nekoliko lažnih internet prodavnica primetili su stručnjaci kompanije ESET. Većina njih je registrovana u Kini, pa je preporuka kupcima da dobro provere pre nego što se odluče da plate.

U većini slučajeva, lažnu stranicu nije teško prepoznati iako lažne internet prodavnice često veoma podsećaju na legitimne. Na lažnim sajtovima, transakcije se obavljaju direktno na sajtu a ne preko sigurnog portala za plaćanja. Zbog toga se podaci o kreditnim karticama nešifrovani prenose preko interneta.

Lažni web sajtovi se razlikuju po tome što ne koriste SSL sertifikat za šifrovanje komunikacija između klijenta i servera. Za korisnika, to je uočljivo u URL-u jer web sajt koristi HTTP protokol umesto mnogo bezbednijeg HTTPS-a. Bez enkripcije, svaki podatak koji unese korisnik napadači mogu pročitati i ukrasti.

Iz godine u godinu prevaranti postaju sve pametniji koristeći nove taktike.

Ove godine na primer, svojim Facebook objavama pokušavaju da privuku korisnike da posete lažne prodavnice. Objave sadrže fotografije na kojima su prikazane niske cene robe, a prevaranti u svakom oglasu taguju svega nekoliko ljudi sa liste prijatelja vlasnika kompromitovanih naloga, koji bi trebalo da daju legitimnost ovakvim objavama.

Vreme praznika pruža mnogo mogućnosti za prevare. Zbog toga bi ljudi u ovo doba godine morali biti veoma oprezni, posebno ako primete nešto sumnjivo kao što su greške u pisanju, nerealno niske cene, ili nevažeći SSL sertifikat.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje