Šargan i u Vojvodini

Z. GRUMIĆ

24. 11. 2016. u 17:32

Predstavljen atraktivan projekat buduće turističke pruge Sonta - Apatin - Sombor - Bački Breg. Za kompletno uređenje deonice sedam miliona evra

Шарган и у Војводини

Umesto da propadaju, stara lokomotiva i vodotoranj sa pruge Sombor - Bački Breg bili bi atrakcija

MNOGOBROJNE železničke pruge i objekti širom Srbije, koji već dugo nisu u funkciji, pa izgledaju napušteno i zapušteno, moglo bi, uz određena finansijska ulaganja, da budu pretvorene u atraktivne turističke destinacije, koje ne bi samo isplatile početno investiranje, već i znatno doprinele ukupnom privrednom razvoju.

Jedna od takvih u Vojvodini je i napuštena pruga Sonta - Apatin - Sombor - Bački Breg koja, prema studiji Vojvođanskog društva za železnicu (VDŽ), ima sve uslove da bude pretvorena u turističko-muzejsku prugu Specijalnog rezervata prirode "Gornje Podunavlje".

- Pre bi se moglo reći da su ta i druge slične pruge zapostavljene nego da su napuštene. One su tu, na terenu, u državnom vlasništvu, ali ih samo treba na pravi način obnoviti i revitalizovati - rekao je predsednik Udruženja VDŽ Milan Vučinić na jučerašnjoj prezentaciji te studije u Novom Sadu.

Napominjući da je taj projekat VDŽ podržalo Ministarstvo građevina, saobraćaja i infrastrukture, Vučinić je dodao da bi turistička pruga sa železničkim i drugim muzejima na tom železničkom pravcu bila uređena po ugledu na slične u Austriji, ili drugim evropskim zemljama.

- Pravi primer nam je svakako i "Šarganska osmica", izuzetno atraktivna domaća turistička pruga na obroncima Tare i Zlatibora, koja privlači na hiljade turista i pravi je primer švajcarske urednosti u Srbiji.

Vučinić je napomenuo da od Sonte do Bačkog Brega, na relaciji dugoj oko 50 kilometara, postoji veliki broj objekata železničke infrastrukture, kao što su stanične zgrade, železnički depoi, vodotornji i drugi, koje bi trebalo renovirati i pretvoriti u turističko-muzejske atrakcije.

Na isti način i za tu namenu mogli bi da budu obnovljeni i za turističke i muzejske namene iskorišćeni i stare lokomotive, vagoni, dresine i drugi pokretni objekti, takođe zapušteni i trunu po nekadašnjim vrlo prometnim stanicama.

U tom delu severozapadne Bačke postoje i mnogi turistički i privredni sadržaji koji bi ovom prugom bili još više iskorišćeni i dostupni turistima, poput jedine savremene domaće dunavske marine u Apatinu.

I Pokrajina podržava ovaj projekat jer bi njegovo ostvarivanje značajno poboljšalo turističku ponudu ovog područja i doprinelo ukupnom privrednom osnaživanju Gornjeg Podunavlja - istakao je Ognjen Bjelić, pokrajinski sekretar za regionalni razvoj i lokalnu samoupravu.

- U finansiranju projekta ključnu ulogu trebalo bi da imaju evropski fondovi, a pokrajina bi, prema mogućnostima, pružila dodatnu podršku - rekao je Bjelić.


PO KILOMETRU 150.000 EVRA

DA bi kompletni projekat turističko-muzejske pruge od Sonte do Bačkog Brega bio realizovan i doveden u funkciju po sistemu "ključ u ruke", potrebno je uložiti 150.000 evra po kilometru, što je ukupno oko sedam miliona evra. - Prema našoj studiji, projekat bi se ostvarivao fazno, a mogao bi da bude finansiran pre svega javno-privatnim partnerstvom, kao i iz fondova EU, poput prekograničnog Dunav - Kriš - Moriš - Tisa - predlaže Vučinić.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)

Projektant železnice

25.11.2016. 07:21

50x500.000=25.000.000 evra. A ne bi se isplatilo ni za tih 7.