Vraćaju pacijente po tri puta!

B. Borisavljević

28. 09. 2016. u 22:15

Elektronsko zakazivanje pregleda kod lekara specijaliste u prestonici i dalje nije zaživelo. Često ne može da se nađe nijedan slobodan termin nekoliko meseci

Враћају пацијенте по три пута!

Dešava se da ljudi budu vraćeni kod izabranog lekara bez ikakvog objašnjenja

NI četiri meseca od uvođenja Integrisanog zdravstvenog informacionog sistena - IZIS u beogradske domove zdravlja i bolnice, "dečje bolesti" sa početka još nisu izlečene. Pacijenti se i dalje šetaju od šaltera do šaltera, izabrani lekari gube vreme tražeći termine i specijaliste, umesto da se posvete lečenju ljudi kojima je pomoć neophodna. Dešava se i da sistem "padne", kao pre nekoliko dana, kada ne preostaje ništa drugo osim da se pišu papirni uputi.

Iako su saglasni da program IZIS možda u osnovi, i nije loš, izabrani lekari smatraju da je sve urađeno bez konsultacija sa strukom, odnosno sa njima koji su u svakodnevnom kontaktu sa pacijentima. Oni smatraju da oni koji su zaduženi za IZIS treba da dođu u neki dom zdravlja i vide koji su stvarni problemi sa kojima se zaposleni u domovima zdravlja svakodnevno susreću. Lekari opšte medicine ističu da preglede treba da zakazuju medicinske sestre, kako bi oni mogli da se posvete bolesnicima.

- U zakazivanju pregleda kod specijalista koji rade u domovima zdravlja nema problema - kaže izabrani lekar iz jednog doma zdravlja. - Problemi su na klinikama. Ponuđeni su, recimo, termini za samo deset dana u novembru. To se brzo popuni, a za sledeći mesec ih nema. Mi onda zakažemo bez termina, uz napomenu da nije bilo datuma u ponudi. Sestre koje rade na šalterima u bolnicama, uglavnom, vraćaju pacijente kod nas.

Često se dešava i da pacijenti budu vraćeni kod svog izabranog lekara bez ikakvog obajšnjenja, što stvara nervozu kod njih, ali i doktora opšte prakse.

Takođe, ima pacijenata kojima su kontrolni pregledi zakazani pre uvođenja IZIS. Kada dođu po uput, što je obično nekoliko dana pre zakazanog pregleda, odgovarajući termin nije slobodan. Onda im lekari zakažu bez termina ili napišu papirni uput. Neki budu primljeni, neki vraćeni.

Kako ističu naši sagovornici, domovi zdravlja su postali šalteri bolnica. Ako je potrebno zakazati više specijalističkih konsultacija, izgubi se i po 45 minuta.

- Mom pacijentu je u Urgentnom centru stavljen urinarni kateter i rečeno mu je da od svog lekara uzme uput za regionalni centar - priča jedan od lekara opšte medicine. - Tri puta sam elektronski zakazivao u KBC "Dragiša Mišović", a oni su ga tri puta vraćali u dom zdravlja kod urologa, iako ni u jednom domu zdravlja nema urologa. Na kraju sam uputio pismo direktoru da pacijenta pregledaju ili ako ne mogu, da mu izdaju potvrdu, kako bi otišao kod privatnika i posle refundirao troškove.

Izabrani lekari, koji su u svakodnevnom kontaktu sa pacijentima, navode da je bilo i nekoliko slučajeva da su osiguranici vraćeni sa Ortopedske klinike na Banjici. Kao razlog je navedeno da lekar koji ga je primio nije specijalista za koleno, nego za kičmu, iako se u ponudi specijalnosti vode kao ortopedi.

LOZINKA ZA PRISTUPANjE IZIS

Udruženje za zaštitu prava izabranih doktora opšte medicine Srbije uputilo je zahtev nadležnima da pregled kod specijaliste zakazuju medicinske sestre, jer lekari gube mnogo vremena i nemaju kad da se posvete pacijentima.

Lekari opšte medicine u domovima zdravlja nemaju svoju lozinku kojom prstupaju IZIS, niti je mogu dobiti, pošto se na njihovo ime ulogovao dom zdravlja. Praktično to znači da njihovom nalogu može pristupiti neko drugi, a ne i oni.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (8)

Predrag

28.09.2016. 23:28

Da li je ovo namerno ovako uradjeno? Da li je iko testirao ovaj sistem? Ko ce da odgovara za bacanje para?

Drilekar

29.09.2016. 08:22

@Predrag - Naravno da je namerno. Da pacijenti dignu ruke od državnih bolnica i idu kod privatnika za pare a država da uštedi.

sve se moze

28.09.2016. 23:39

dakle, prvi put vidim lekarku svog oca, dolazim da mi napise uput za specijalistu, jer je ocu lose, vrlo lose. Trazi termin kod specijlistei nema ga, pita kada bi vama odgovaralo da ga vodite, kazem sto pre. Papirni uput, naznaka Prioritet, odem posle sat vremena u KBC Zemun i budemo primljeni posle 15 minuta. Dakle, kada Izabrani doktor Zeli, On to i uradi

sanja

29.09.2016. 14:05

@sve se moze - kako ne kapirate da nije problem u izabranom lekaru nego u bolnicama i tamosnjim lekarima koji ili hoce ili nece da prime pacijente ne zakazane preko ove elektr. gluposti. jednostavno, moze im se.

jos lakse

29.09.2016. 05:43

Nema termina,nista lakse,izabrani lekar odmah stampa uput za privatnu praksu,sve po zakonu! Bar to da zazivi.To su prava pacijenta.Iskoristimo nasa prava.

sanja

29.09.2016. 14:03

@jos lakse - problem je sto ne moze lekar op.prakse da ti stampa uput za priv. praksu nego to moras da dobijes od specijalista u bolnici a tamo to ne daju da ne bi priznali da ne rade nista. vrte te u krug i niko nece da izda potvrdu da ne mogu da te prime jer ce njih ribati rfzo posle kda mora da placa privatnike

Vlada 2

29.09.2016. 09:19

Ako ne moze da se zakaze u roku od 30 dana,dobijete uput za privatnu praksu i tacka.Tako je po zakonu, ali izabrani lekari se plase diraktora ,a direktori ministra..Svako cuva svoja ledja a zdravlje pacijenta niko,cast izuzetcima.