22. avgust  2016. 15.16  →  17.40 | Izvor: Tanjug

Proradila pruga Beograd - Bar

BEOGRAD -

Barska pruga ponovo je prohodna, njom prolaze i putnički i teretni vozovi, jer je saniran odron i obrušavanje svoda u tunelu Petrovac, izjavio je danas generalni direktor Infrastruktura železnica Srbije Dušan Garibović.

"Mi smo, uz veliku angažovanost radnika Infrastrukture železnice Srbije i angažovanog izvođača radova, ušli u tunel i za 10 dana, 24-očasovnim radom, uspeli da uradimo nešto što je zaista u ovom momentu na ivici jednog podviga", rekao je Garibović Tanjugu.

Istakao je da je završen prvi deo intervencija u tom tunelu, kao i da je drugi deo, koji će se odvijati u pauzama saobraćaja, već počeo, a da se paralelno sa svim tim, radi na zadatku izrade projekta sanacije celog tunela, koja će zaista trajati od 12 do 15 meseci, koliko su prognozirali eminentni stručnjaci.

Garibović objašnjava da se pre 15 dana tunel broj 130, između stanica Prijepolje teretna i Ručice - tunel "Petrovac", obrušio u 650. metru svoje dužine, koja je inače 936 metara, te da su prognoze bile deprimirajuće.

"To odronjavanje je trajalo tri-četiri dana i prognoze su bile deprimirajuće i vrlo pesimistične, jer, eminentni stručnjaci su rekli da se u tunel ne sme ni ući, niti se smeju raditi bilo kakvi radovi, dok se ne uradi kompletan projekat celokupne sanacije tunela, što bi trajalo između 12 i 15 meseci", rekao je Garibović.

Pošto se zna da nema alternativnog pravca od Beograda ka luci Bar i ka Crnoj Gori, kaže Garibović, postojale su dve mogućnosti - da se poslušaju, stručnjaci, ili da se pokuša "nadljudskim naporima, sa velikim rizikom" da se sukobi sa prirodom.

Garibović takođe ističe činjenicu da je taj tunel sagrađen 1976. godine, te da je još 1981. utvrđeno da ima određene nedostatke i još tada predviđeno da se izvrši njegova sanacija.

"Vrlo smo ponosni na sanaciju tunela i očekujemo sreću koju smo zaslužili, da do potpune sanacije, ne samo ovog tunela, nego kompletne barske pruge, za koju se nadamo da će u narednim godinama biti kompletno rekonstruisana, izbegnemo ovakve nesreće", rekao je Garibović.

Naglašava da su ljudi na terenu, da prate situaciju iz minuta u minut i sa zadovoljstvom konstatuje da je barska pruga prohodna i da njom prolaze i putnički i teretni vozovi.

Garibović se zahvalio radnicima Infrastrukture železnice, pre svega, kako je rekao, radnicima ZOP-a Čvora Užice i njegovom kolegi izvršnom direktoru, koji je nekoliko dana i noći tamo boravio, rukovodio poslovima.

"To govori da nema kabinetskog rada, nego smo svi bili na licu mesta, uradili smo jedan veliki posao, jer, prosto, nismo smeli da drugačije postupimo, s obzirom na to kako se naša vlada i naše ministarstvo ponašaju poslednje tri- četiri godine, u smislu ulaganja ogromnih sredstava na rekonstrukciju železničke infrastrukture, u koju, vrlo dobro znate, 40 godina nije ništa ulagano, niti rekonstruisano", rekao je Garibović.

Srodne vesti

Broj komentara: 1

Goran  23. 08. 2016. | 07:42
Pruga Beograd-Bar je proradila maja 1976., dakle, pre vise od 40 godina.
To sto ovi sadasnji ne umeju ni da odrzavaju ono sto su "nesposobni" iz doba SFRJ napravili je pokazatelj uspesnosti ove i prethodnih vlasti.